کد خبر: ۱۳۸۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵

دستگیری مرد همسرکش پس از 12 سال/ 2 جنایت برسر تقسیم ارثیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرد جنایتکاری که پس از قتل همسرش در شهرستان سپیدان 12 سال با هویت جعلی زندگی می‌کرد سرانجام در دام ماموران گرفتار شد. رسیدگی به این پرونده از تابستان سال 78 در دستور کار پلیس شهرستان سپیدان قرار گرفت.

ماموران پلیس پس از اطلاع از قتل زن جوانی در خانه‌ی او حاضر شدند و با جسد "زهرا" در حالی که با ضربه‌های کارد از پا در آمده بود روبه رو شدند. در نخستین بررسی‌ها با توجه به اینکه هیچ وسیله‌ای از خانه سرقت نشده و قاتل به راحتی و بدون هیچ مقاومتی وارد آنجا شده بود کارآگان احتمال دادند "زهرا" از سوی یک آشنا به قتل رسیده است.

در ادامه تیم جنایی در تحقیقات محلی دریافتند مقتول با شوهرش اختلاف داشته و آنها مدام با یکدیگر درگیری داشتند. با کشف این سرنخ احتمال قتل از سوی همسر "زهرا" قوت گرفت و ماموران برای دستگیری او راهی محل کارش شدند اما همزمان با این جنایت رحیم _ همسر مقتول _ ناپدید شده بود که این موضوع احتمال قتل از سوی او را قوت بخشید.

با گذشت 12 سال از این جنایت ماموران مخفی گاه قاتل فراری را شناسایی کرده و او را در عملیاتی دستگیر کردند. مرد جنایتکار پس از انتقال به اداره آگاهی ابتدا سعی داشت با مشخصات جعلی خود را بی‌گناه نشان دهد اما وقتی راز خود را فاش شده دید لب به اعتراف گشود و گفت: به خاطر اختلافات قدیمی با همسرم او را به قتل رساندم و در این مدت در شهرهای مختلف زندگی مخفیانه‌ای داشتم .هم اکنون تحقیقات از متهم در اداره آگاهی استان فارس ادامه دارد.

اعدام سرکردگان ترانزیت شیشه

در این هفته علی مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: از بدو ابلاغ قانون جدید مبارزه با مواد مخدر شاهد همکاری خوب دستگاه قضایی و سرعت عمل وشدت عمل در برخورد با تهیه کنندگان، توزیع کنندگان و عوامل ترانزیت این ماده مخدر صنعتی هستیم و در آینده نزدیک عوامل و سرکردگان باندهای تولید و ترانزیت موادمخدر شیشه با همکاری دستگاه قضایی در ملاء‌عام به اشد مجازات می‌رسند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه قوه قضائیه همکاری و تعامل خوبی با پلیس داشته است تصریح کرد: باندهای مافیایی نسل جوان را هدف گرفته‌اند و به دنبال تمامی جوامع هستند. جامعه‌ای می‌تواند در مقابل سونامی موادمخدر موفق باشد که نسبت به آن آگاهی کامل پیدا کند.

2 جنایت برسر تقسیم ارثیه

چندی قبل ماموران پلیس آگاهی قزوین از جنایتی هولناک در این شهر باخبر شدند. ماموران پس از حضور در محل با پیکر خونین دو مرد روبرو شدند که با شلیک گلوله به قتل رسیده بودند. بررسی صحنه نشان می‌داد دو برادر هنگامی که در خانه حضور داشتند از سوی برادر بزرگتر خود از پا در آمده‌اند.
 
ماموران برای شناسایی انگیزه این قتل به بازجویی از خانواده قربانیان پرداخته و دریافتند " علی " عامل جنایت بر سر تقسیم ارث با چهار برادر خود درگیری قدیمی داشته است. او وقتی نتوانست مشکلش را با برادرانش حل کند آنها را تهدید به قتل کرده بود.

او همچنین دو هفته قبل از جنایت در جریان درگیری با یکی از برادرانش دست او را شکسته بود. علی روز حادثه با یک اسلحه شکاری سراغ برادرانش رفته و دو نفر از آنها را با شلیک گلوله کشته و دو برادر دیگرش را هم تلفنی تهدید کرده بود.پس از بررسی های مقدماتی جسد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان تحقیقات برای دستگیری قاتل را آغاز کردند. 

در حالی که مرد جنایتکار به محلی نا مشخص فرار کرده و احتمال وقوع جنایت های دیگر از سوی او وجود دارد عکس و مشخصات او در اختیار پلیس آگاهی سراسر کشور قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین