کد خبر: ۱۳۸۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
عضو هیئت اجرایی مجمع نمایندگان اتاق تعاون:

نقض صریح قانون در اتفاقات بعد از انتخابات اتاق تعاون

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای منتخب مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران از تشکیل جلسه فوق‌العاده مجمع در رابطه با انتخابات اخیر اتاق تعاون مرکزی ایران برای روز چهارشنبه 18 آبان خبر دادند. 

مسعود زارع، عضو هیئت اجرایی منتخب مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران در نشستی خبری با اظهار تأسف از چالش‌های اخیر اتاق تعاون، گفت: انتخابات 23 شهریور ماه اتاق تعاون که با حضور فعالانه 70 نفر از 71 نفر اعضای مجمع برگزار شد، حکایت از علاقه تعاونگران به توسعه بخش تعاون و رضایت از سیر قانون اصل 44 دارد. 

وی افرود: اکنون با تأسف اعلام می‌کنم که انجمن نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون که با ریاست قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است، اشتباهات فاحش و سرنوشت‌سازی را مرتکب شده است. 

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صنعت دامپروری کشور با اشاره به حضور غیرقانونی نماینده در انجمن به جای 2 نماینده قانونی اتاق و پیرو آن صدور رأی از سوی انجمن درخصوص جایگزینی فرد دیگری به جای دبیرکل منتخب، اظهار داشت: از همان ابتدا نامه‌نگاری انجمن نظارت با هیئت مدیره اتاق تعاون‌، ظاهراً سهوی نبوده و اساساً تشکیل جلسه برای تعیین یا رد صلاحیت‌ها بدون حضور نمایندگان قانونی اتاق غیرموجه بوده و وزارت تعاون باید پاسخگوی تخلفات انجمن نظارت باشد. 

زارع تصریح کرد: در ماده 38 قانون هیچ اشاره‌ای به درخواست صلاحیت کاندیداها از ارگان‌ها و نهادهای دیگر نشده و اینکه انجمن نظارت با چه انگیزه‌ای عدم صلاحیت 3 نفر از جمله آقای رحمانی‌نیا که حائز بالاترین رأی بوده را پس از انقضای مهلت قانونی اعلام کرده جز نگاه سیاسی تعبیر دیگری ندارد.
 
وی ادامه داد: قانون اصل 44 و ماده 24 قانون برنامه و بودجه کشور که صراحت بر عدم دخالت دولت در انتخابات اتاق تعاون دارد، پس از گذشت بیش از 5 ماه از تصویب توسط دولت که خود موظف به اجرای قانون است، خدشه‌دار شده است و این اشتباه فاحش توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.
 
عضو هیئت اجرایی منتخب مجمع نمایندگان اتاق با اعلام اینکه گفت‌وگوها و مشورت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون به جایی نرسیده است‌، گفت: پس از شکایت اتاق تعاون از انجمن نظارت به دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور و عدم پاسخ‌گویی وزارتخانه به دیوان عدالت و سازمان بازرسی کل کشور و حتی بی‌پاسخ ماندن نامه 102 نفر از نمایندگان مجلس که بر اساس ماده 233 آئین‌نامه داخلی مجلس به رییس مجلس، مجمع نمایندگان اتاق تعاون برابر قانون و اساسنامه به عنوان بالاترین تصمیم‌گیرنده در بخش تعاون با 50 درصد آراء درخواست برگزاری جلسه مجمع نمایندگان را برای روز چهارشنبه 18 آبان کردند که البته در این راستا اقداماتی توسط کسانی که آراء واقعی تعاون‌گران را بر‌نمی‌تابند در راستای ابطال یا عدم برگزاری مجمع انجام شده است. 

زارع تاکید کرد: از مسئولین و دلسوزان بخش تعاون استدعا دارم بگذارند مجمع نمایندگان و اعضای میلیونی تعاونی‌ها برای رسیدن به رشد 25 درصدی سهام تعاون سرنوشت خود را تعیین کنند. 

در ادامه نشست ارسلان قاسمی، عضو هیئت اجرایی منتخب مجمع نمایندگان با بیان اینکه مجمع فوق‌العاده 18 آبان استفاده از حق اعضا است و با حضور نصف اعضا مجمع برگزار می‌‌شود، گفت: مخدوش‌شدن انتخابات 23 شهریور ماه اتاق تعاون و نیز عدم توانایی هیئت‌مدیره انتخابی توسط انجمن نظارت، از دلایل برگزاری مجمع فوق‌العاده 18 آبان بوده و هر حکمی در مجمع قابل قبول و اجرایی خواهد بود. 

وی افزود: از سال 70 تا امروز که وظایف نظارتی در اختیار دولت بوده هنوز آئین نامه اجرایی مصوبی مبنی بر تفاوت نظارت با دخالت وجود ندارد که بر همین مبنا وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارت بر تخلفات صورت گرفته را دخالت می‌نامد. 

یکی دیگر از حاضرین نشست حمیدرضا عباسی، بازرس و عضو هیئت اجرایی منتخب مجمع نمایندگان بود که اجرایی‌شدن سهم 25 درصد تعاون تا پایان برنامه پنجم را از طریق اتحادیه‌ها و اتاق ها انجام شدنی‌دانست و گفت: ما از شخص دفاع نمی‌کنیم بلکه از جایگاه دفاع می‌‌کنیم و در تعامل با وزارتخانه نه در تقابل با آن هستیم و در این موضوع کسی که مدعی قانونمندی است در بالاترین رأی یک مجموعه مداخله کرده است و علت برگزاری مجمع فوق‌العاده همین امر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین