کد خبر: ۱۳۸۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۶

احمدی‌نژاد: عید قربان به معنای بریدن انسان از خود و پیوستن به خداست

تشكیل كارگروهی از اعضای هیئت دولت برای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با تبریک عید قربان به تمام مسلمین جهان اظهار داشت: عید قربان به عنوان یكی از بزرگترین اعیاد به معنای بریدن كامل انسان از خود و پیوستن به خدای متعال است.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد روز یكشنبه در جلسه هیات دولت كه به دلیل همزمانی با روز عرفه برگزار شد، عرفات را نقطه اتصال با امام هستی دانست و گفت: اگر حضور امام در عرفات نباشد، عرفات معنی ندارد.

وی افزود: همه به مكه می‌روند تا به آسمان متصل شوند و اگر حلقه‌ای كه افراد را به آسمان متصل می‌كند، نباشد، انسان‌ها هر قدر راز و نیاز كنند، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

وی دعای امام حسین(ع) در روز عرفه را دارای فضایل بی‌پایان توصیف كرد و افزود: دعای عرفه امام حسین‌(ع) دعایی است كه همه حقایق به زیبایی و با دقت و ظرافت در آن آمده است.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینكه مناسک حج باید با معرفت انجام شود، تصریح كرد: معرفت حج یعنی امام، همه چیز امام است؛ اصل معرفت، بصیرت، حقیقت، عبادت و معنویت امام است. 

تشكیل كارگروهی از اعضای هیئت دولت برای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری

در ادامه جلسه‌، هیئت دولت به منظور رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری درخصوص عقب‌ماندگی استان كرمانشاه و لزوم حركت منسجم و برنامه‌ریزی شده و سرعت بخشیدن به توسعه استان و نظارت و پیگیری تصمیمات و اجرای پروژه‌ها، كارگروهی با مسوولیت معاون اول رییس‌جمهوری و عضویت وزرای ذی‌ربط تشكیل شد. 

مكلف شدن وزارت اقتصاد به پرداخت سود سهام عدالت

وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز از سوی هیئت دولت مكلف شد تا نسبت به پرداخت سود سهام عدالت به تمام اشخاصی كه تاكنون سود سهام عدالت خود را دریافت نكرده‌اند، اقدام كند.

در این جلسه تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی كه از سوی معاونت امور مجلس رییس‌جمهوری به منظور اخذ نظر هیات دولت ارایه شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظر دولت در‌خصوص طرح‌های مذكور اعلام و مقرر شد تا معاونت امور مجلس نظر دولت را به مجلس شورای اسلامی اعلام كند.

در پایان جلسه نیز تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی مطرح و مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین