کد خبر: ۱۳۸۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷

پرواز کرمانشاه - سلیمانیه، در آستانه تعطیلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرواز کرمانشاه - سلیمانیه پس از مدت‌ها انتظار و وعده، سرانجام در تاریخ نهم تیر سال‌جاری طی مراسمی برقرار شد، اما گویا این همه انتظار و پیگیری برای راه‌اندازی این پرواز، چندان هم به مذاق مردم کرمانشاه خوش نیامده، چرا که در حال حاضر به دلیل عدم استقبال از آن در آستانه تعطیلی است. 

چندی پیش "شرفایی"، مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در جلسه‌ای اعلام کرد که پرواز کرمانشاه - سلیمانیه به دلیل عدم استقبال مسافران از آن، در آستانه تعطیلی است، اما "سید دادوش هاشمی"، استاندار کرمانشاه، در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان در این خصوص اظهار داشت که به هر قیمتی باید پرواز کرمانشاه - سلیمانیه برقرار بماند. 

این پرواز که توسط شرکت هواپیمایی آسمان، راه‌اندازی شده در ابتدا قرار بود که هفته‌ای دوبار انجام شود اما به هفته‌ای یکبار رسید و در حال حاضر نیز گویا این پرواز هربار تنها با چند مسافر انجام می‌شود.
استاندار کرمانشاه همچنین در آن جلسه با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف دفاتر خدمات گردشگری استان، شرایط موجود پرواز کرمانشاه - سلیمانیه را نتیجه کم‌تحرکی و بی‌برنامگی دفاتر خدمات گردشگری استان دانست. 

اما "مجید محمدی‌کیا"، رییس انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان کرمانشاه در این خصوص به ایسنا، گفت: وقتی از پروازی استقبال نشود، چه باید کرد؟ 

وی افزود: باید مسافری باشد که ما به عنوان دفاتر خدمات گردشگری استان کرمانشاه بتوانیم به ارائه خدمات بپردازیم، در غیر این‌صورت چه کاری از دست ما برمی‌آید؟ 

رییس انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان کرمانشاه، اظهار داشت: متاسفانه سلیمانیه چندان جاذبه‌ای برای گردشگران ایرانی ندارد، اما در برخی مواقع از سال همچون زمانهای برگزاری نمایشگاه‌ها، مسافران و گردشگران بیشتری از این پرواز استقبال می‌کنند، ولی در حال حاضر و در این فصل از سال مسافران و گردشگران رغبتی برای مسافرت به سلیمانیه عراق ندارند. 

محمدی‌کیا تصریح کرد: همکاران ما در دفاتر خدمات گردشگری استان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند و همواره در تلاشند که هم تور از ایران به سلیمانیه اعزام کنند و هم تورهای گردشگری از سلیمانیه وارد کشور کنند، اما وقتی استقبالی صورت نمی‌گیرد، گناه ما چیست؟
وی یادآور شد: ما در داخل استان و کشور انگیزه‌های بسیاری برای گردشگران سلیمانیه همچون گردشگری پزشکی، زیارتی و تفریحی ایجاد کرده‌ایم، اما استقبالی نمی‌شود. 

رییس انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر پرواز کرمانشاه - سلیمانیه هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد. 

با این اوصاف، پرواز کرمانشاه - سلیمانیه که مسئولان این دیار به ویژه استاندار کرمانشاه مدت‌ها در تلاش برای برقراری آن بوده‌اند، گویا در آستانه تعطیلی قرار گرفته و ظاهرا کاری از دست کسی هم برنمی‌آید. اما به نظر می‌رسد با توجه به اشتراکات فرهنگی دو منطقه، ایجاد جذابیت‌هایی می‌تواند بر توسعه گردشگری که رونق این پرواز را هم به‌دنبال دارد، موثر باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین