کد خبر: ۱۳۸۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷

سارکوزی: بنیامین نتانیاهو، یک دروغ‌گو است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بی بی سی فارسی نوشت: نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را "دروغ‌گو" خوانده است. 

رئیس‌جمهور فرانسه این اظهارنظر را در جریان اجلاس گروه بیست در شهر کن و در حین گفت‌وگو با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز داشته است. 

روسای‌جمهور فرانسه و آمریکا هنگام این گفت‌وگو خبر نداشتند که میکروفون جلوی آنها باز بود و خبرنگاران حاضر در محل، جملات رد و بدل شده میان آقای سارکوزی و آقای اوباما را شنیدند. 

آقای سارکوزی به زبان فرانسه گفت: "دیگر تحمل دیدنش را ندارم، او یک دروغ‌گوست." 

آقای اوباما هم در پاسخ گفته "تو ممکنه از دستش خسته شده باشی، اما من هر روز با او سروکار دارم." 

این اظهارات برای اولین بار در سایت فرانسوی "اره‌سور ایماژ" منتشر شد و سایر رسانه‌ها آن را تائید کرده‌اند. 

کریسچن فریزر، خبرنگار بی بی سی در پاریس می‌گوید این اظهارات که هفته پیش در حین مکالمه خصوصی رهبران دو کشور بیان شد، توسط چند خبرنگار حاضر شنیده شد اما در ابتدا گزارشی از آن انتشار نیافت. 

خبرنگار بی بی سی می‌گوید برای چند روز، رسانه‌های فرانسوی برای آنکه موجب شرمساری رئیس‌جمهوری خود نشوند در این مورد سکوت پیشه کردند. 

خبرنگار روزنامه لوموند، به این مکالمه بدون بیان نقل‌قول‌ها اشاره کرده اما روزنامه‌های اسرائیلی جزئیات کامل گفت‌وگو را منتشر کرده‌اند. 

گفته شده این گفت‌وگو زمانی صورت گرفت که روسای‌جمهور فرانسه و آمریکا درباره عضویت تشکیلات خودگردان فلسطینی در یونسکو صحبت می‌کردند. 

فرانسه به عضویت فلسطینی‌ها در این نهاد وابسته به سازمان ملل رای مثبت داده بود، در حالی که آمریکا با این عضویت به شدت مخالف بود. 

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل این که فرانسه رای مثبت به عضویت فلسطینیان را به آگاهی آمریکا نرسانده بود گله کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین