کد خبر: ۱۳۸۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۵

رابرت دنیرو نقش بزرگ‌ترین کلاهبردار آمریکا را بازی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بازیگر برنده اسکار در یک فیلم تلویزیونی براساس زندگی برنی مداف نقش این سرمایه‌گذار رسواشده را بازی می‌کند. 

به گزارش بی‌بی‌سی، رابرت دنیرو یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هم هست که اقتباسی از کتاب «حقیقت و عواقب: زندگی داخلی خانواده مداف» نوشته لوری سندل است.

دنیرو در کارنامه‌اش به دفعات نقش آدم‌های تبهکار را بازی کرده است، از دُن ویتو کورلئونه در «پدرخوانده: قسمت دوم» گرفته تا آل کاپون در «تسخیرناپذیرها».

اولین بار خبر ساخت این فیلم را هالیوود ریپورتر اعلام کرد و نوشته بود برای نوشتن فیلمنامه این فیلم از اطلاعات کتاب پرفروش «جادوگر دروغ‌ها: برنی مداف و مرگ اعتماد» نوششه دایان هنریک نیز استفاده می‌شود.

مداف به دلیل کلاهبرداری ۴۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ پوندی از هزاران سرمایه‌گذار در زندان آمریکا به سر می‌برد. فیلمنامه را جان برنهم شوارتز می‌نویسد. برنهم شوارتز نویسنده رمان «جاده خودداری» است که براساس آن در سال ۲۰۰۷ فیلمی با بازی خواکین فینیکس ساخته شد.

کتاب سندل با همکاری اندرو، پسر مداف و دیگر اعضای خانواده او نوشته شده است. اندرو و مادرش روث در شبکه‌های تلویزیونی کتاب را تبلیغ کرده‌اند و در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس نیز گفت‌وگوی مفصلی درمورد مداف و کتاب انجام دادند.

برنی مداف سال ۲۰۰۹ به کلاهبرداری خود اعتراف کرد، او در این کلاهبردرای از سرمایه‌گذارانِ داوطلب پول جمع‌آوری می‌کرد به این امید که به آن‌ها سود برساند، درعوض مداف پول‌ها را به جیب زد.

برنی گفته بود او برای این کار از شمایی به نام «پونزی» (مشابه برنامه‌های شرکت‌های هرمی) استفاده کرده و از اوایل دهه ۱۹۹۰ آن را به کار برده است. مداف سر ۱۶٬۰۰۰ نفر کلاه گذاشت و به ۱۵۰ سال زندان محکوم شد. طرح «پونزی» بزرگ‌ترین کلاهبرداری هرمی تاریخ آمریکا است.

شبکه اچ‌بی‌او در سال‌های اخیر به موفقیت‌های متعددی با ساخت فیلم‌های تلویزیونی براساس اخبار داغ روزنامه‌ها رسیده است. «بزرگ‌تر از آنکه سقوط کنند» در ۱۱ رشته جوایز اِمی (اسکار تلویزیونی) نامزد شد و «بازشماری» که سال ۲۰۰۸ ساخته شده بود و ماجرای انتخابات سال ۲۰۰۰ آمریکا را تصویر می‌کرد هم جایزه بهترین فیلم تلویزیونی را از اِمی دریافت کرد.

دنیرو به همراه کمپانی «ترایبکا» با اچ‌بی‌او در تولید فیلم همکاری می‌کند. ترایبکا که زیرنظر دنیرو و جین روزنتال فعالیت می‌کند در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و از سال ۲۰۰۱ جشنواره فیلم ترایبکا را راه انداخت. این کمپانی فیلم‌های «سگ را بجنبان»، «ملاقات با والدین» و «چوپان خوب» را تولید کرده است. 

ترجمه: حسین عیدی‌زاده
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین