کد خبر: ۱۳۸۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵

مرتضوی: طبق قانون هیچ تشکلی تحت عنوان جبهه نداریم

10 درصد حوزه‌های انتخابیه به صورت الکترونیکی انتخابات را برگزار خواهند کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید صولت مرتضوی با اشاره به مسائل انتخاباتی خاطرنشان کرد: انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی حدود سی امین انتخاباتی است که پس از پیروزی انقلاب برگزار می‌شود و زیرساخت‌های آن در حال طراحی و آماده‌شدن برای برگزاری انتخاباتی هر چه باشکوهتر است، لذا ستادهای انتخابات سراسر کشور فعال شده‌اند و تا کنون 4 دوره آموزشی برای مسوولین اجرایی انتخابات برگزار کرده‌ایم. 

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه گفت: این انتخابات یک فرایند و برنامه زمانبندی دارد و در سوم دی ماه فرمان انتخابات توسط وزیرکشور اعلام می‌شود. ضمن اینکه 10 درصد حوزه‌های انتخابیه به صورت الکترونیکی انتخابات را برگزار خواهند کرد. 

مرتضوی درخصوص فعالیت احزاب بدون شناسنامه خاطرنشان کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات بر احزابی که شناسنامه دار و دارای مجوز هستند نظارت دارند، لذا تشکل‌هایی که فاقد شناسنامه و مجوز هستند از نظر ما وجاهت قانونی ندارند. 

وی همچنین درخصوص احزاب نوظهور و فصلی گفت: احزاب باید خود را براساس قانون تطبیق دهند، لذا یک تشکل زمانی به صورت حزب مطرح می‌شود که دارای مجوز باشد و خود را با قانون اساسی تطبیق دهد، بنابراین هرگروهی که مجوز قانونی ندارد عملکردشان غیرقانونی است و مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد. 

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هر‌تشکل سیاسی اعم از حزب یا جبهه به قصد فعالیت سیاسی داشته باشند نیازمند مجوز هستند، اظهار داشت: طبق قانون هیچ تشکلی تحت عنوان جبهه وجود ندارد، چرا که جبهه دارای تعریفی فراتر از حزب است و در لایحه جدید احزاب این موضوع پیش‌بینی شده و برای جبهه تعریفی آورده‌ایم و به دولت تقدیم کرده‌ایم، لذا هم اکنون تصویر این لایحه در اختیار مجلس شورای اسلامی است تا پس از تصویب به صورت قانون درآید. 

وی تأکید کرد: هرتشکلی که فاقد مجوز است و درهر قالبی فعالیت می‌کند فعالیت آن غیرقانونی است و باید این تحرک مسکوت شود. 

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به فعالیت زودهنگام انتخاباتی برخی افراد و احزاب تصریح کرد: تمام فعالیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس تحت کنترل و بررسی است و در اختیار هم دستگا‌ه‌های نظارتی و هم هیئت‌های اجرایی قرار دارد، لذا هرگونه تحرکات زودهنگام انتخاباتی از سوی آنها غیرقانونی بوده و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین