کد خبر: ۱۳۸۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰

علی لاریجانی: اگر غرب می‌خواهد آبروی باقیمانده خود را ببرد، با ایران ستیز کند

ایران از مساله حیثیتی هسته‌ای نمی‌گذرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و کشورهای غربی تصور نکنند که اگر اخم کنند و حرف گستاخانه بزنند ملت ایران متزلزل می‌شود اگر می‌خواهید آبروی باقی مانده‌ی‌تان را ببرید با ایران ستیز کنید، خواهید دید که ایران پای رهبری و مساله هسته‌آی ایستاده است. 

علی لاریجانی که بعد از ظهر روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت 183 شهید شهرستان مهدی‌شهر سمنان و در مسجد حضرت علی این شهرستان سخن می‌گفت، اظهارکرد: مساله هسته‌یی برای مردم ایران مساله مهمی است و رهبران اروپا و آمریکا باید بدانند که ملت ایران دست از مساله هسته‌ای که یک موضوع حیثیتی برای آن‌ها است بر نخواهند داشت. 

وی با بیان این‌که ملت ایران اصل مجاهدت است، افزود:‌ تصور نکنید اگر هیاهو کنید می‌توانید در مواردی که برای ایران نقش ناموس دارد تاثیرگذار باشید و تصمیم مردم را عوض کنید. 

رییس مجلس شورای اسلامی برخی اقدامات غرب را بازی‌گوشانه توصیف کرد و افزود:‌ این کارها بازی‌گوشانه است و گاهی این بازی‌گوشی‌ها سرشکستنک دارد و بی پاسخ نمی‌ماند آن‌ها تصور نکنند که گستاخی شان به ملت ایران با پاسخ روشنی مواجه نمی‌شود. 

لاریجانی یادآور شد: ما تصور می‌کنیم تمام حرف‌هایی که آن‌ها می‌زنند به خاطر روحیه پایداری ملت ایران است چرا که این ملت روی خواسته‌هایش ایستادگی کرده لذا آن‌ها خصومت می‌کنند اما راه ما حرکت در همان مسیری است که امام وصیت کردند و ما باید پای آرمان‌های انقلاب و وصیت‌نامه شهدا بایستیم چرا که این موضوع عزت ما را در پی خواهد داشت. 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به گزارش اخیر «آمانو» دبیر کل آژانس انرژی هسته‌ای اشاره کرد و با بیان این‌که این گزارش مرده متولد شده تاکید کرد: قبلاً این گزارش‌ها با تدبیری بزک می‌شد تا نیات این‌ها روشن نشود و بتوانند به مرور مساله خودشان را جلو ببرند اما این بار با موضوع هسته‌ای ایران بچه گانه برخورد کردند. 

وی با اشاره به واکنش اوباما و سارکوزی در هفته گذشته و پیش از اعلام گزارش آژانس خاطر نشان کرد:‌ آن‌ها قبل از اعلام رسمی گزارش از محتوای آن اعلام حمایت کردند و گفتند که باید با ایران برخورد جدی شود به نظر می‌رسد اوباما سادگی کرد و این موضوع را لو داد که از قبل در این باره ساخت و پاخت شده است. 

رییس مجلس شورای اسلامی به بازدید نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تجهیزات هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد آقای البرادعی انصاف بیشتری داشت و گاهی در گزارشات خود می‌نوشت که بازدیدها گامی رو به جلو بوده اما آمانو خیلی متوجه آداب موضوع نیست و در گزارش خود داستان سرایی کرده و گزارش‌هایی درباره ابعاد نظامی هسته‌ای ایران داشته که بر پایه دعاوی رژیم صهیونیستی است هم‌چنان‌که شاهد ابراز خوشحالی اسرائیلی‌ها از گزارش آژانس بودیم. 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به موضوع ادعای آمریکا مبنی بر طراحی ترور سفیر عربستان توسط ایران اشاره کرد و با مفتضحانه توصیف کردن این ادعا گفت: طراحی آن‌ها آن‌قدر بچه گانه بود که در ابتدای کار عقیم ماند اگر چه اوباما آنقدر دستپاچه شده بود که می‌گفت کار سپاه پاسداران و نیروی قدس بوده و بعد هم گفتند که باید اموال حاج قاسم را ضبط کنیم اگر او اموالی دارد این کار را انجام دهید. 

وی با بیان این‌که سپاه پاسداران نیروهای مجاهدی بودند که با تمامی هستی‌شان وارد هشت سال دفاع مقدس شدند، گفت: آن‌ها سپاه پاسداران را در این ادعای خود هدف گیری کردند و داستان موجی را ساختند که خنده دار است می‌گویند فردی تریاکی که 30 سال پیش از ایران فرار کرده و جزء مخالفان ماست اقدام تروریستی برای ما انجام داده و همین را توپخانه سیاسی قرار دادند که این کار ایران است. 

لاریجانی با بیان این‌که سپاه به عنوان یکی از ارکان حفظ انقلاب از سوی غرب مورد تخریب قرار گرفته یادآور شد: دو نهاد ولایت فقیه و سپاه وظیفه صیانت از انقلاب را بر عهده دارند و به همین علت است که با هجمه مواجه می‌شوند. 

وی در ادامه رشادت‌های سربازان و فرماندهان سپاه پاسداران در ماجرای منافقین، تجزیه طلبان، و دفاع مقدس یادآور شد و افزود: نقش سپاه پاسداران در مسائل مهم منطقه بسیار تاثیرگذار بوده و به همین خاطر که آن‌ها شلیک سیاسی‌شان را به سمت سپاه می‌گیرند و آن را تخریب می‌کنند. البته شاید هم بخواهند بحران‌هایی به وجود بیاورند و قبل از آن می‌خواهند سپاه را تخریب کنند اما این هم از اشتباهات آن‌ها است چرا که سپاه جدای از مردم نیست و با مردم زندگی می‌کند.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مطمئناً شرایط مردم در ایران از نظر بیداری بسیار قوی است و ملت ایران توطئه‌های مهم‌تر از این را با تدبیر از سر راهش برداشته و اجازه ماجراجویی آمریکا را نخواهد داد. 

وی با بیان این‌که مساله هسته‌ای به عنوان نقطه استواری کشور از سوی غرب مورد حجمه قرار گرفته، گفت: وقتی کشوری مثل ایران با خصوصیات و ویژگی‌های الهام بخش خود دارای فناوری هسته‌ای شود جایگاهش عوض می‌شود و غرب دیگر نمی‌تواند با زبان زور و تهدید با ما سخن بگوید. در سال‌های گذشته نیز مقام معظم رهبری مستقیماً موضوع هسته‌ای را در تمام دولت‌ها و با همه فراز و فرودها پشتیبانی کردند تا ملت صاحب فناوری شدند اما آن‌ها درک می‌کنند که مساله هسته‌ای غیر از فناوری‌های دیگر است و تراز ملت ایران را تغییر خواهد داد. 

رییس مجلس شورای اسلامی وجود روحیه جهاد و شهادت در ملت ایران را عامل ناراحتی کشورهای زورگو قدرتمند از ایران دانست و گفت: ریشه بغض و عداوتی که درآمریکا رژیم صهیونیستی و سایر کشورهای غربی مشاهده می‌شود انقلاب‌های منطقه است چرا که دیکتاتورهای منطقه وابسته به غرب بودند و آن‌ها از این وضعیت ناخوشنودند. 

لاریجانی یادآور شد: یکی از موارد عداوت غربی‌ها ولایت فقیه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند، آن‌ها پیش از این هم ایشان را تخریب می‌کردند اما نه این طور که این روزها به میدان آمده‌اند و به صراحت برای تخریب ایشان برنامه تولید می‌کنند و در این راستا از یک مشت دلال که اسم خود را روشنفکر ایران می‌گذارند استفاده می‌کنند، آن‌ها به دنبال کسی هستند که ملت با او رابطه عاطفی دارند. 

رییس مجلس شورای اسلامی ولایت فقیه را ستون مقاومت ملت ایران توصیف کرد و گفت:‌ اگر جوانان ما به جبهه‌ها رفتند به خاطر درخواست امام بود و ملت ما رابطه خود را با ولایت فقیه این طور تعریف می‌کند که باعث رستگاری آن‌ها خواهد شد. به نظر می‌رسد با وجود همه این تخریب‌ها و حجمه ها ملت ایران آن‌قدر هوشیار است که سیلی محکمی به آمریکا رژیم صهیونیستی و استعمار پیر انگلیس بزند. 

علی لاریجانی در ادامه به واکنش مقام معظم رهبری به انقلاب‌های منطقه از ابتدا اشاره کرد و افزود: ایشان از همان ابتدا راجع به بیداری اسلامی در منطقه سخن گفتند و چون سخن ایشان از دل آمد بر دل ملت‌های منطقه هم نشست. 

لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ما در شرایط امروز کشور باید به مسائل اقتصادی درونی خود و دو موضوع مهم تورم و اشتغال توجه کنیم اگر چه ملت ما روحیه جهاد و شهادت طلبی دارند اما باید مشکلات آن‌ها را هم حل کرد در این راستا ضروری است که بحث‌های حاشیه ای و دعواها را کنار بگذاریم و به وحدت درون کشور و مسائل اقتصادیمان توجه کنیم که این‌ها باعث ضعف دشمنان خواهد شد. 

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به رونق اقتصادی در کشور شد و گفت: اگر فرزندان خانواده‌ای در دانشگاه درس خواندند نباید دیگر نگرانی از آینده آن‌ها وجود داشته باشد اگر رونق اقتصادی در کشور به وجود بیاید انگیزه برای سرمایه گذاری هم ایجاد خواهد شد. 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم وحدت در جامعه گفت: ممکن است مسائل زیادی وجود داشته باشد که می‌شود در مورد آن مناقصه کرد اما باید اصل و فرع موضوع را تشخیص داد و به ویژه مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار داد. 

رییس مجلس شورای اسلامی به انتخابات پیش روی مجلس نهم نیز اشاره کرد و افزود: این نقطه قوت نظام ما است که هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود اما دشمن می‌خواهد تا همین نقطه قوت را به نقطه ضعف تبدیل کند به هر حال پارلمان جایگاه مهم تصمیم‌گیری در کشور است و ما نیازمند نیروهای متخصص فداکار و ولایت مداری هستیم که کارآمدی سیستم را بالا ببرند بنابراین نیاز به حضور حداکثری مردم در این انتخابات داریم. 

لاریجانی همچنین با مثبت ارزیابی کردن عملکرد مجلس هشتم تاکنون گفت: در مجلس هشتم اقدامات خوبی صورت گرفت که یکی از مهم‌ترین این موضوعات بررسی برنامه پنجم بود که بسیاری ازنکات آن به نفع ملت تصویب شد. 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جهاد از با اهمیت‌ترین موضوعات برای یک جامعه اسلامی گفت:‌ شاید یکی از غفلت‌هایی که دنیای امروز پیدا کرده به این دلیل است که آن‌ها موضوع اساسی را از زندگی خود دور کردند و نمی‌خواهند به آن بیندیشند شاید این موضوع در ادوار گذشته در سنت غرب وجود داشت اما بعد از تغییرات چند ساله جهاد از زندگی آن‌ها دور شد و آن‌ها دچار غفلت، از خودبیگانگی از خویشتن شدند که این موضوع مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرد. 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به انقلاب‌های اخیر منطقه اشاره کرد و افزود: امروز ملت ایران برگزیده شده و نگاه‌ها به سوی او است انقلابیون منطقه به ایران تعلق خاطر دارند و با وجود این‌که تحت دیکتاتوری بودند فهم درستی از انقلاب ایران و دلایل عزت مندی کشورمان دارند در واقع پیام ایستادگی، مقاومت و مجاهدت ملت ایران به آن‌ها رسیده و امروز آن‌ها راه فکر و مجاهدت شما را به عنوان نمونه نگاه می‌کنند. 

لاریجانی در پایان سمنان را یکی از قطب‌های صنعت در کشور نامید و گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد از جمله نیروی انسانی تحصیل کرده ای دارد که می‌تواند با اشتغال در صنعت مشکلات زیادی را از کشور حل کند. مطمئناً در کنار کشاورزی و دامپروری که در استان سمنان صورت می‌گیرد صنعت شاخه خوبی برای جذب سرمایه در این منطقه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین