کد خبر: ۱۳۹۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳

دیدار رئیس ستاد ارتش عراق با سرلشکر جعفری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد ارتش عراق با فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سپاه، در این دیدار سردار سرلشکر محمد علی جعفری در سخنانی اظهار داشت: امیدواریم که این سفر موجب تعمیق و گسترش روابط بین ایران و عراق و نیروهای مسلح دو کشور شود.

وی افزود: امروز با وجود همه تلاش‌های آمریکا و اسراییل که دشمنان واقعی دو کشور ایران و عراق هستند آن‌ها نتوانستند شکافی بین دو ملت، دو کشور و نیروهای مسلح آن‌ها ایجاد کنند.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: هماهنگی و همسویی بین دو ملت و دولت و نیروهای مسلح ایران و عراق موجب حسادت برخی کشورهای همسایه و عصبانیت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی شده است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال روی کار آوردن دولتی در عراق بود که بتواند سرمایه‌های این کشور را به نفع خود به یغما برده و نتایج مطلوبی را کسب کند اما در این امر ناکام ماند.

وی در ادامه تصریح کرد: اراده خداوند متعال بر این بود که صدام به دست دشمنان دو ملت ایران و عراق از بین رفت و دولتی اسلامی و مردمی که متناسب با فرهنگ خاص مردم عراق است روی کار آمد.

جعفری همچنین ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همکاری نیروهای مسلح دو کشور بتوان تهدیدات دشمنان علیه ایران و عراق را که فرهنگ و اعتقادات بسیار نزدیک دارند را دفع کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه در مبارزه با تروریسم و گروهک‌های ضد انقلاب از جمله ضربات مهلک اخیر به گروهک پژاک گفت: امیدواریم عراق نیز هر چه زودتر با برچیدن اردوگاه گروهک تروریستی منافقین عناصر این گروهک را که دشمنان دو ملت ایران و عراق هستند را از خاک خود بیرون کنند.

ارتشبد بابکر زیباری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: ما در عراق با مشکلات زیادی مواجه بودیم و در سال ۲۰۰۳ نیروی نظامی به آن شکل نداشت و کار را از صفر شروع کردیم.

وی افزود: هم زمان با بازسازی ارتش، عملیات‌های تروریستی زیادی نیز علیه ما انجام می‌شد که این عملیات‌ها با هدف به خاک و خون کشیدن مردم عراق بود.

رئیس ستاد ارتش عراق گفت: با خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از عراق مشکل خاصی در تامین امنیت ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: مسوولین عراقی معتقدند روابط بین دو کشور ایران و عراق باید مستحکم‌تر و دقیق‌تر برقرار شود.

رئیس ستاد ارتش عراق با بیان اینکه منافقین نه تنها دشمن ملت ایران بلکه دشمن ملت عراق نیز هستند گفت: تصمیم بر این است که قطعاً تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی منافقان از عراق خارج شوند.

بنا بر این گزارش، رئیس ستاد ارتش عراق که در رأس هیئت عالی‌رتبه نظامی سفری چند روزه به ایران دارند، با سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز دیدار و گفت‌وگو داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین