کد خبر: ۱۳۹۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

۲۸ هزار میلیارد تومان کسری بودجه به خاطر تخلف دولت از قانون است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه کسری بودجه ۲۸ هزار میلیاردی در اثر غیرقانونی عمل کردن دولت است، یکی از راهکارهای جلوگیری از تورم‌زا بودن بودجه را تنظیم درست درآمدها و هزینه‌ها برشمرد و افزود: متاسفانه بودجه در دولت به گونه‌ای تنظیم می‌شود که درآمدهای تحقق نیافته را در ردیف درآمدها لحاظ می‌شود در نتیجه کفه درآمد سنگین‌تر از کفه هزینه‌ها می‌شود.

محمدرضا خباز با بیان اینکه مشکل اولیه ما در بودجه‌نویسی این است که بودجه‌ها واقعی تنظیم نمی‌شود، افزود: من سال گذشته نیز اعلام کردم که اگر به بودجه ۹۰ رای بدهید از تیرماه با افزایش شدید کرایه تاکسی، حمل و نقل و مصالح ساختمانی مواجه می‌شویم و البته همین طور هم شد.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به این معنی که درآمدها چون دقیق محاسبه نمی‌شود یکسری هزینه‌های غیر واقعی را به دنبال دارد، بودجه‌ریزی مانند ۲ کفه ترازو است که در یک کفه درآمدها و در کفه دیگر هزینه‌‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: درآمدها باید درست تنظیم شود تا هزینه‌ها نیز به تبع آن صحیح باشند، اگر درآمدها درست تنظیم نشود طبیعتا هزینه‌ها نیز درست تنظیم نمی‌شود.

خباز با تاکید بر اینکه اگر بودجه واقعی تنظیم شود از تحقق نیافتن درآمدها جلوگیری می‌کند، گفت: عدم تحقق درآمدها منجر به کسری بودجه می‌شود، از سوی دیگر بودجه‌نویسی چیزی خارج از اصول و قواعد طبیعی نیست که تنظیم آن مشکل باشد.

به گفته این عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم، در دولت درآمدها غیر واقعی دیده می‌شود، بلندپروازی می‌کنند و درآمدهای تحقق نیافته را در ردیف درآمدها لحاظ می‌کنند بنابراین کفه درآمد سنگین می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه دولت برای پرداخت هدفمند کردن یارانه‌ها و پول مردم کارهای خلاف قانون انجام می‌دهد، اظهار کرد: دولت در واقع از جای دیگر می‌زند تا به قول خود به مردم عمل کرده باشد و اگر می‌بینیم که بودجه امسال ۲۸ هزار میلیارد تومان کسری دارد مقداری از آن در اثر غیر قانونی عمل کردن دولت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین