کد خبر: ۱۳۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۳

مردی در میدان تیانانمن چین خود را آتش زد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار و گزارش‌ها حاکی از آن است که یک مرد چینی ماه پیش در 'اقدامی اعتراضی' خود را در میدان تیانانمن پکن به آتش کشید. 

برای چند هفته، رسانه‌ها و سایت‌های اجتماعی چینی، اشاره‌ای به این مساله نکردند، اگرچه تعداد زیادی از عابران شاهد این امر بودند. 

عکسی که توسط گردشگری بریتانیایی گرفته شده و در روزنامه دیلی‌تلگراف، چاپ لندن منتشر شده، این مرد را در میدانی که همواره پلیس در آن حضور زیادی دارد، به حالت خوابیده روی زمین نشان می‌دهد. 

مقامات رسمی اکنون وقوع این امر را تائید می‌کنند. 

آنها می‌گویند یک مامور پلیس سریعاً آتش را خاموش کرد و فرد بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و به این ترتیب جانش نجات یافت. 

خبرنگاران می‌‌گویند از سال ۲۰۰۱ به این سو، تا کنون گزارشی در باره خودسوزی در میدان تیانانمن منتشر نشده است. 

در آن سال، پنج نفر در حادثه‌ای که گفته شد در اعتراض به سرکوب جنبش فالون گونگ بوده، خود را در این میدان آتش زدند. 

اخیراً در تبت نیز موجی از خودسوزی در اعتراض به سیاست‌های دولت چین در این منطقه به راه افتاده است. 

مقامات چینی طی ماه‌های اخیر، به لزوم بهبود وضع اجتماعی و اقتصادی این کشور اشاره کرده‌اند که به گفته تحلیل‌گران، نشانه نگرانی دستگاه رهبری چین از این بابت است که بهبود وضع اقتصادی در تمام مناطق به طور یکسان پیش نمی‌رود و این امر ممکن است منجر به بروز نارضایتی میان مردم شود. 

ون جیابائو، نخست‌وزیر چین ماه مارس امسال گفت که اصلاحات سیاسی در این کشور ضروری است. او تاکید کرد که اصلاحات تنها راه برای حفظ دستاوردهای اقتصادی به دست آمده طی سه دهه گذشته است. 

حزب کمونیست چین از سال ۱۹۴۹ بر این کشور حکومت کرده است. این حزب هیچ‌گونه مخالفی را تحمل نمی‌کند و غالباً با ناراضیان برخوردی بسیار خشونت‌‌آمیزی دارد. 

این حزب بر بسیاری از جنبه‌های زندگی مردم از جمله مواد درسی مدارس، برنامه‌های تلویزیون، مسکن و اشتغال و حتی تعداد فرزند، نظارت و نفوذ دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین