کد خبر: ۱۳۹۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱

احضار رئیس شبکه ‌تلویزیونی تونس به دادگاه، بخاطر نمایش "پرسپولیس"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس یک شبکه تلویزیونی تونس که در ماه گذشته انیمیشن "پرسپولیس" را نمایش داده بود٬ قرار است در دادگاه حاضر شود. او می‌گوید امکان صدور حکم سه سال زندان برایش وجود دارد.

رئیس یک شبکه تلویزیونی تونس که فیلم "پرسپولیس"٬ ساخته مرجانه ساتراپی٬ را در ماه گذشته نمایش داده و خشم برخی اسلام‌گرایان این کشور را برانگیخته بود٬ از برگزاری دادگاه خود در روز پنج‌شنبه خبر داد و اعلام کرد در صورت صدور رای محکومیت به توهین به ارزش‌های اسلامی٬ سه سال زندان در انتظارش خواهد بود.

نبیل کروئی٬ رئیس شبکه‌تلویزیونی "نسمه"٬ دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد به اتهام "نقض ارزش‌های مقدس٬ اخلاقیات خوب و برهم زدن نظم عمومی از طریق نمایش فیلم پرسپولیس" بازپرسی شده است و در صورت محکومیت باید به زندان برود. او گفت: «مسلماً من دلایلی ارائه خواهم داد که بیگناهی‌ام را اثبات خواهد کرد.»

"پرسپولیس" انیمیشن ساخته مرجانه ساتراپی٬ هنرمند ایرانی٬ مربوط به انقلاب ۱۳۵۷ ایران و زندگی یک دختر ایرانی در جامعه پس از انقلاب است. نمایش خدا در هیئت یک پیرمرد در صحنه‌ای از این انیمیشن چیزی‌ست که خشم اسلام‌گرایان را برانگیخته است.

نمایش این انیمیشن در روز هفتم اکتبر (۱۵مهر) به موجی از اعتراضات٬ حتی حمله به دفتر این شبکه تلویزیونی٬ دامن زد. کروئی فوراً بخاطر نمایش "پرسپولیس" عذرخواهی کرد٬ اما اعتراضات پایان نگرفت. روز چهاردهم اکتبر بعد از یک تظاهرات خیابانی٬ حدود ۱۰۰ نفر به خانه کروئی حمله کردند. او در خانه حضور نداشت ولی اعضای خانواده‌اش مجبور به فرار شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین