کد خبر: ۱۳۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۴ - ۰۰:۳۱

هشدار آیت الله نوری همدانی:باید جواب صوفی ها را داد

آفتاب‌‌نیوز : وی بسطامي و ابوالخير را از جمله کسانی دانست که صوفی های به عنوان مشایخ خود از آنان شخصيت برجسته‌اي سا خته اند و ادامه داد: مثلا در كتاب تذكره‌الاوليا نوشته شده است كه بارها خدا را در خواب ديده‌ام.

نوری همدانی افزود: به تازگي صوفي‌هاي قم براي بنده چندين برگه ارسال كرده‌اند که اگر پاسخ آنها را ندهيم گمان مي‌كنند ما بر كار آنها صحه گذاشته‌ايم و آنها را تاييد كرده‌ايم.بنا بر این ما حوزويان ناچار هستيم پاسخ دهيم.

در ادامه، آیت الله نوری همدانی مولوی،شاعر ایرانی را صوفی دانست و گفت:مولوي از صوفيان بسيار قهار بود. در اين برگه‌ها ارسالي، از جمله مطالبي كه ذكر كرده‌اند برخي از مثنويات مولوي است.

این مرجع تقلید سپس يادآور شد:اين‌ها ولايت را ولايت نوعي مي‌دانند و شخصيت‌هاي خود را مانند ائمه اطهار (ع) قبول دارند و مي‌گويند اينها حي مطلق هستند و درخصوص وحدت وجود مي‌گويند كه پيغمبر اسلام (ص) و امير مومنان حضرت علي (ع) در هر زماني به صورت يك شخصي در مي‌آيند و امروز هم به صورت مقسوم علي شاه‌گنابادي و مانند آن ظاهر شده‌اند. 

در بخش دیگری از موضع گیری های امروز آیت الله نوری همدانی،هم چنین این مرجع تقلید از تصورات نادرست درباره‌ي خشونت و خون‌ريزي امام مهدي پس از ظهور را ابراز نگرانی کرد و زدودن غبار تحريف از معارف مهدوي را خواستار شد.وی گفت:لازم است در حوزه، نهضتي علمي و آموزشي راه اندازي و به صورت كلامي، روايي و تاريخي مطالب مربوط به حضرت حجت ـ عج ـ بررسي شود زيرا ويژگي‌هاي برجسته‌اي در حضرت ولي عصرعج وجود دارد كه بايد براي بشر بيان شود.

آیت الله نوری همدانی با توجه به وجود ديدگاهي كه چهره حضرت مهدي موعودرا خشن و فردي خون‌ريز معرفي مي‌كند،هشدار داد:اين چهره خشن برخلاف سيره ائمه اطهار(ع ) و پيامبر مهربان اسلام (ص ) است؛ آنان مظهر رحمت، لطف و رأفت خداي مهربان در روي زمين بودند. متأسفانه در كشور ما دست‌هايي وجود دارد كه فعاليت مي‌كنند و به دنبال كمرنگ كردن باور و ايمان مردم نسبت به حضرت مهدي موعود ـ عج ـ از راه ترويج انگاره‌هاي نادرست در جامعه هستند.وی خواستار آن شد که «حوزه‌هاي علميه با بررسي شخصيت بي‌مانند حضرت مهدي موعود ـ عج ـ پاسخ مطالب مغرضان را بدهند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین