کد خبر: ۱۳۹۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰

احمدی‌نژاد: مردم شکایت خاصی ندارند و تقاضای‌های‌شان برای کمک مالی‌ بسیار کاهش یافته است

عده‌ای حضور دولتمردان در بین مردم را نمی‌پسندند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد گفت: عده‌ای حضور دولتمردان بین مردم را نمی‌پسندند و بر این باور هستند که می‌توان در اتاقی نشست و برای کل مردم تصمیم‌گیری کرد. 

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد امروز پنج‌شنبه در حاشیه دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم تهران در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه نمی‌توان بین تصمیم‌گیری‌های کلان و رسیدگی به مشکلات موردی مردم اولویت قائل شد و هر دو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: دولت معتقد است از خلال ارتباط با مردم ضمن اینکه به مشکلات جزئی مردم رسیدگی می‌شود، راهکارهای عمومی نیز برای اصلاح مقررات و روند تصمیم‌گیری‌های کشور حاصل می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: مشکل جامعه بشری با حاکمیت امام عصر(عج) به طور کامل حل می‌شود اما بی‌تردید در آن زمان نیز انسان‌ها نیاز دارند که با هم درد و دل کنند. 

وی اهمیت ملاقات حضوری مسئولین با مردم و رسیدگی به مشکلات جزئی آنان را در کنار تصمیم‌گیری‌های کلان مورد تاکید قرار داد و گفت: حتی اگر مشکلی هم نباشد وجود رابطه صمیمی و عاطفی بین مردم و مسئولان ضروری است. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: عده‌ای حضور دولتمردان در بین مردم را نمی‌پسندند و بر این باور هستند که می‌توان در اتاقی نشست و برای کل مردم تصمیم‌گیری کرد اما تجربه تاریخی نشان داده که اینگونه سخنان صرفاً روی کاغذ باقی مانده و مشکلی از مردم را حل نکرده است. 

وی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین مسایل و پیشنهادات مردم در ملاقات‌های حضوری خواسته‌های مردم را بسیار متنوع دانست و گفت: اوایل شروع کار دولت نهم، بیشتر تقاضاها به دریافت کمک مالی، اشتغال و بعضاً شکایت از دستگاه‌های دولتی بود اما در حال حاضر شکایات خاصی وجود ندارد و تقاضای کمک مالی هم بسیار کاهش یافته اما در مقابل تقاضا برای سرمایه‌گذاری و دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال افزایش یافته است. 

وی افزود: در ملاقات‌های حضوری فعلی بخش پیشنهادات به منظور اصلاح برخی مقررات و ساختارها و نیز حمایت از ابتکارات و اختراعات زیاد شده است.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: مقرر شده تمامی مسئولین اعم از استانداران، فرمانداران، وزرا در دسترس مردم باشند و در سفرهای استانی نیز ستادهایی نیز ایجاد شده تا مردم به آنان مراجعه کرده و مسایل خود را مطرح کنند. 

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: دولت در راستای برقراری عدالت، رسیدگی به مناطق محروم کشور را در اولویت خود قرار داد چرا که معتقد است این کار موجب رشد متعادل کشور شده و روند جابه‌جایی جمعیت را کنترل می‌کند و با توجه به وسعت و جمعیت تهران و اینکه شاید برای وزرا و دیگر مسئولین در طول سال امکان ارتباط دائم با مردم فراهم نباشد برنامه‌های اختصاصی برای رسیدگی به مسایل و پیشنهادات مردم در نظر گرفته شده است. 

وی در پاسخ به سوالی مهمترین اقدام دولت برای رفع مشکلات مردم گفت: اگر سلسله مراتب اداری رعایت شود و برخی پیچیدگی‌ها و موازی‌کاری‌ها کنار گذاشته شود مردم به راحتی خواهند توانست در کمترین زمان درخواست‌ها و مطالبات خود را به سرانجام برسانند. 

احمدی‌نژاد در پایان تصریح کرد: باید علاوه بر انجام کار کارشناسی مسیر واحدی هم برای رسیدگی و انجام کار مردم وجود داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین