کد خبر: ۱۳۹۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
آخرین ‌آمارها از سرشماری‌؛

جمعیت تهران؛ ۱۲ میلیون نفر

تمرکز ۸٫۵ میلیون نفر در شهر تهران
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون استاندار تهران با اعلام اینکه بر اساس آخرین اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن جمعیت تهران ۱۲٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر برآورد شده است گفت: از این تعداد حدود ۸٫۵ میلیون نفر تنها در شهر تهران تمرکز دارند. 

نعمت الله ترکی زمان اتمام ثبت سرشماری و اعلام جمع بندی نهایی جمعیت استان تهران را تا تاریخ سوم آذرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شمارش و ثبت سرشماری نفوس و مسکن شهرستانهای استان تهران در سال ۹۰ به اتمام رسیده و در شهر تهران هم تنها ۲۰۰٬۰۰۰ خانوار غایب ثبت شده است که شمارش و ثبت این تعداد تا پایان هفته به اتمام می رسد. 

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در سازمان ثبت آمار جمعیت خانوارهای استان تهران ۳٬۸۵۰٬۰۰۰ خانوار و جمعیت خانوارهای شهرستانهای استان تهران ۱٬۰۲۰٬۰۰۰ نفر است. 

معاون برنامه ریزی استانداری تهران با بیان اینکه تعداد خانوارهای شهر تهران ۲٬۸۳۰٬۰۰۰ نفر ثبت شده است گفت: بر اساس محاسبات و بررسیهای صورت گرفته به طور میانگین هر خانوار حدود ۳ نفر محاسبه شده و می توان عنوان کرد که جمعیت استان تهران ۱۲٬۰۰۰٬۰۰۰ است. 

ترکی اظهار داشت: بر این اساس جمعیت شهروندان تهرانی در شهرستانهای استان تهران حدود ۳٬۰۶۰٬۰۰۰ نفر و جمعیت شهروندان در شهر تهران حدود ۵/ ۸ میلیون نفر است. 

معاون برنامه ریزی استاندار تهران تصریح کرد: البته هنوز آمار قطعی استخراج نشده و باید تا پایان هفته صبر کرد ولی نتیجه نهایی اختلاف اندکی با این آمارها خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین