کد خبر: ۱۳۹۷۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۱

قطع برق کتابخانه‌های ميناب به علت بدهی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ريیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی برق کتابخانه‌های شهید بهشتی و آل محمد (ص) میناب به علت بدهی و عدم تخصیص اعتبار قطع و هم اکنون این دو واحد تعطیل است. اسماعیل جهانگیری روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با فارس در میناب، اظهار داشت: با توجه به بدهی این دو کتابخانه بابت هزینه برق مصرفی صبح روز 29 آبان و بدون هیچ گونه اطلاعی برق آنها قطع شده است.

وی میزان بدهی کتابخانه‌های میناب به اداره برق را بیش از هفت میلیون تومان عنوان کرد.

ريیس اداره فرهنگ و ارشاد میناب افزود: بدهی کتابخانه‌ها به اداره برق حق واقعی و مسلم این اداره است ولی با توجه به این که در هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم زمان مناسبی برای قطع برق انتخاب نشده است.

جهانگیری با بیان اینکه در سطح شهر میناب سه باب کتابخانه و یک باب در شهر سندرک وجود دارد افزود: کتابخانه‌ها منبع درآمد و اعتباری ندارند و تنها اعتبار آنها از نیم درصد شهرداری‌هاست که از وضع قانون اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها، شهرداری میناب 62 میلیون تومان بدهکار است و در سال‌جاری تنها چهار میلیون تومان پرداخت کرده است.

این مسئول افزود: در شهرستان‌ها کتابخانه‌ها به صورت انجمنی اداره می‌شوند و رئیس انجمن را فرماندار و دبیری انجمن به عهده اداره فرهنگ و ارشاد است.

وی گفت: اداره کتابخانه‌ها با وضعیت موجود و ادامه فعالیت آنها بسیار سخت و دشوار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین