کد خبر: ۱۳۹۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹

چاپ روزنامه ایران با تیتر سفید: زخم‌های خود را پنهان می‌کنیم تا نامحرمان از اقدامات دوستان ابله شادمان نشوند+تصویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه ایران در شماره امروز خود تیتر یک ندارد.

روز گذشته پس از نشست خبری علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری و سرپرست روزنامه ایران، عوامل دادستانی برای بازداشت وی به این روزنامه مراجعه کردند ولی این موضوع پس از ساعتی متوقف شد.

صبح امروز روزنامه ایران به عنوان ارگان دولت، بدون تیتر یک و تنها با عکسی از سردر روزنامه در صفحه نخست منتشر شد. کنار عکس مذکور نوشته شده بود: «حادثه ورود دادستانی و انتظامی به موسسه ایران که با بازداشت مدیرمسئول و 39 تن از خبرنگاران و کارکنان روزنامه همراه بود، مانع از تداوم کار خبری تحریریه روزنامه شد. از آنجا که روزنامه ایران مایل به تشویش اذهان عمومی نبوده و در برابر مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم نیز احساس تعهد می‌کند لذا بخش سفیدخوانی روزنامه را به یادآوری این ماجرا اختصاص داده با این امید که هرگز چنین حادثه تاسف‌باری تکرار نگردد.»

ستونی از صفحه دو به نشست خبری دیروز جوانفکر با این تیتر اختصاص یافته است: «با احترام به دستگاه قضا، به حکم صادره اعتراض قانونی دارم.»

گزارش اصلی صفحه سه روزنامه ایران نیز به حوادث دیروز در این روزنامه مربوط است. با تیتری از رئیس شورای تامین تهران مبنی بر اینکه «با حمله‌کنندگان به روزنامه ایران قاطعانه برخورد می‌شود.»

تصاویری از حضور استاندار تهران در این روزنامه نیز منتشر شده با دل‌نوشت‌های با این مطلع «بغض‌های خود را در گلو خفه می‌کنیم تا نامحرمان فریاد شادی سر ندهند. بر دهان مهر سکوت می‌نهیم تا هلهله دجالان زمان را نبینیم.»

در این مطلب از احمدی‌‌نژاد به عنوان فردی ولایتمدار یاد شده و با انتقاد از اینکه برخی اتهام اثبات نشده را جرم خوانده و به استناد آن آبروی مومن را که بالاتر از حرمت کعبه است را می‌ریزند؛ از دل خون رهبر معظم انقلاب در حمله به کوی دانشگاه و دانشجوهای مومن و حزبالهی یاد شده است.

در ادامه خطاب به مقام معظم رهبری نوشته شده است: «رهبرم مولایم امثال سلطانی‌ها که هنوز خبری از سلامتی وی نداریم، جزء همان حزب اللهی‌ها هستند که امام خامنه‌ای از زباشان جدا نمی‌شود، جرم آنان حمایت از رئیس‌جمهور قانونی و ولایی کشور است. نیروهای (....) روزنامه رسمی دولت را با میدان جنگ اشتباه می‌گیرند. روزنامه ایران همیشه خود را فدایی ولایت و نظام دانسته و اکنون زخم‌های خود را پنهان می‌کند تا نامحرمان از اقدامات دوستان ابله شادمان نشوند. دوستانی که بعضاً قدم در پای نهروانیان می‌گذارند. آنان که در روزنامه خود فرمان آتش صادر می‌کنند، بی‌خبر از آنکه این آتش می‌تواند روزی دامان آنان را بگیرد.»

«هجوم به روزنامه ایران» نیز عنوان نخستین خبر ستون دیگه چه خبر این روزنامه است که مدعی شده عوامل دادستانی بدون حکم قصد بازداشت جوانفکر را داشته‌اند و برای همین خبرنگاران از این کار جلوگیری کرده‌اند.

در ادامه امده است: «اما بیش از 80 نفر که بعضاً با سلاح‌های سرد و گرم مجهز بودند به تحریریه روزنامه ایران، ایران‌دیلی، الوفاق، ایران ورزشی و شبکه ایران، یورش بردند و با الفاظ رکیک به خبرنگاران، حدود 37 نفر از آنان را به همراه چند تن از پرسنل خدمات موسسه بازداشت کردند. در اثر این هجوم، به بخش‌هایی از دفتر بسیج خسارات قابل‌توجهی وارد شده و به تمثال امام و رهبری تعرض شده است. در این جریان تعدادی از خبرنگاران به شدت مصدوم شدند و تا کنون از سلامتی یکی از آنها که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته، خبری در دست نیست. البته در ساعات پایان کار تحریریه ایران، اکثر خبرنگاران بازداشتی آزاد شدند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین