کد خبر: ۱۳۹۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۱

طراحی هواپیمای خورشیدی با قابلیت پرواز در روز و شب/ تصویر "آریا فونیکس"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ تیمی از پژوهشگران دانشگاه آزاد قزوین با طراحی هواپیمای بدون سرنشین موفق به عرضه هواپیمای خورشیدی شدند که توانایی پرواز تا ارتفاع ۵۰۰ متر در شب و روز را دارد.

پوریا نجفی - سرپرست تیم طراحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات طراحی هواپیمای خورشیدی "اریا فونیکس" اظهار داشت: این هواپیما از نوع هواپیماهای خورشیدی بدون سرنشنین است که طول بالهای آن ۲ متر طول، عرض بدنه آن یک متر و ۴۰ سانتیمتر عرض است. وزن این هواپیما به دلیل استفاده از جنس چوب، کربن و فوم، یک کیلو و ۴۱۱ گرم است.

وی با بیان اینکه در طراحی این هواپیما از سلول‌های خورشیدی استفاده شده است، افزود: دور موتور این هواپیما 14 هزار دور در دقیقه و با قدرت ۱۰۰۰ وات است و می‌تواند در ارتفاع ۵۰۰ متری پرواز کند. "بعد" پروازی آن ۷ کیلومتر است.

نجفی، پرواز در شب از را از مزایای این هواپیما نام برد و یادآور شد: هواپیمای خورشیدی طراحی شده دارای باتری‌های قابل شارژ است از این رو قادر است در شب پرواز کند.

سرپرست تیم طراحی هواپیمای خورشیدی با اشاره به کاربردهای این هواپیما خاطرنشان کرد: هواپیمای خورشیدی طراحی شده در زمینه‌هایی چون امدادرسانی و کنترل ترافیک و ماهواره‌های کوتاه برد کار برد دارد به گونه‌ای که با نصب GPS و دوربین حرارتی می‌توان نسبت به امدادرسانی به آسیب دیدگان اقدام کرد.

نجفی با اشاره به اقدامات توسعه‌ای این هواپیما یادآور شد: در فاز دوم قرار است تا با تکمیل این هواپیما را به گونه‌ای طراحی کنیم که بتواند بدون شارژ اولیه پرواز کند.

اعضای تیم هواپیمای خورشیدی بدون سرنشین دانشگاه ازاد اسلامی قزوین (آریا فونیکس) را پیام خلج، پوریا نجفی، علی‌پور حسین، مهدی بتویی، مرتضی صابر دانشجویان رشته مکانیک، پارسا ملک‌پور و مرضیه کردگاری دانشجویان رشته الکترونیک تشکیل می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین