کد خبر: ۱۳۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۱

گازگرفتگی و مرگ ۳ نفر در خرم بید/ قاتل جسد سوخته در فردوس دستگیر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشت گاز منواکسیدکربن در خرم بید استان فارس سه نفر را به کام مرگ کشاند. 

محمدرضا رستگار مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس گفت: این سه نفرکه از اعضای یک خانواده بودند امروز بر اثر استفاده نادرست از بخاری گازی و گرفتگی لوله بخاری در منزل دچار خفگی و کشته شدند شهرستان خرم بید در فاصله ۱۸۷ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

دستگیری سارقان ۵ قطعه سنگ کتیبه در ندوشن 

سارقان ۵ قـطعه از مجموعه سنگ کتیبه رباط خرگوشی در ندوشن از توابع شهرستان صدوق دستگیر شدند.
 
نیکزاد معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: چهار سارق دیروز این کتیبه‌ها را سرقت کردند که با تلاش عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان پس از سه ساعت دستگیر شدند. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، این کتیبه به طول ۶۰ متر و عرض ۶۰ سانتی متر از ۱۵ قطعه سنگ تشکیل و بر سردر ایوان ورودی قلعه نصب شده است. بر روی این کتیبه هدف از تاسیس بنا نوشته و به دستور شاه عباس اول صفوی و باخط علیرضا عباسی خطاط مشهور عهد صفویه و به خط ثلث در سال هزار و بیست و سه هجری قمری ساخته و نصب شده است. این کتیبه به شماره ۲۹ در فهرست آثار منقول کشور ثبت شده است.

قاتل جسد سوخته در فردوس دستگیر شد 

فارس نوشت: قاتل جسد سوخته که تیرماه سال جاری در انتهای حوزه استحفاظی و در ۳۵ کیلومتری شهرستان فردوس کشف شد، صبح امروز به دام افتاد. 

در تیرماه سال جاری جسد زنی به صورت نیمه سوخته در کوهستان‌های کلاته بیدعلی واقع در ۳۵ کیلومتری شهرستان فردوس کشف شد. این جسد که در کوهستان رها شده بود توسط چوپانی که در آن حوالی مشغول به چرای دام بود، کشف و به مرکز پلیس گزارش داده شد. 

جسد کشف شده که سر و صورت آن به طور کامل و بقیه اعضای بدن نیز به صورت نیمه سوخته و غیرقابل شناسایی بود پس از انجام آزمایشات و بررسی‌های لازم، مشخص شد که متعلق به زنی میانسال است.
 
بر اساس اطلاعات واصله، در رابطه با هویت این فرد از سوی خانواده وی هیچ‌گونه اعلام مفقودی صورت نگرفته بود که این خود دستگیری قاتل را دشوارتر می‌کرد اما ماموان نظامی و انتظامی شهرستان فردوس با تلاش و پیگیری‌های لازم توانستند در ۲۳ آبان‌ماه سال جاری قاتل میانسال را شناسایی و دستگیر کنند.
 
بر پایه این گزارش، قاتل و مقتول هر دو اهل شهرستان گناباد بوده و هیچ‌گونه نسبتی نیز با هم نداشته‌اند. 

در هفتم آبان‌ماه هویت مقتول به طور کامل مشخص و بلافاصله نسبت به دستگیری قاتل اقدام شد که در حال حاضر قاتل شناسایی و نسبت به جرم خود نیز اقرار کرده است.
 
این پرونده هم‌اکنون در دست بررسی و رسیدگی است و پس از تکمیل و خاتمه پرونده، اطلاعات بیشتری در رابطه با انگیزه و هدف قاتل و همچنین نحوه به قتل رساندن مقتول گزارش می‌شود.

زمین‌لرزه دهرم فراشبند خسارتی نداشت 

واحد مرکزی خبر نوشت: زمین‌لرزه امروز منطقه دهرم شهرستان فراشبند استان فارس خسارتی نداشته است.
 
شبکه لرزه‌نگاری شیراز وابسته به مرکز لرزه‌نگاری کشوری اعلام کرد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳ریشتر ساعت ۵ و ۱۰دقیقه بامداد امروز منطقه دهرم شهرستان فراشبند را تکان داد. 

ظهرابی بخشدار دهرم گفت: از زلزله امروز تاکنون خسارتی اعلام نشده ولی بررسی برای خسارات احتمالی به برخی مناطق روستایی آغاز شده است. شهرستان فراشبند درفاصله ۱۷۲کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین