کد خبر: ۱۴۰۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰

پاسخ تند بهزاد فراهانی به داود رشیدی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «بهزاد فراهانی» در برنامه شب گذشته «مجله تئاتر» شبکه چهار به صورت تلفنی روی خط آمد و به انتقاد «داود رشیدی» رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران در برنامه «هفت»‌ که نسبت به بیانیه اخیر انجمن بازیگران خانه تئاتر واکنش نشان داده بود، پاسخ داد.

وی با اشاره به این که مسئولیت صنف بازیگران تئاتر را دارد و موظف است از حقوق صنفی آنها دفاع کند، در واکنش به سخن «داود رشیدی» که گفته بود اهالی تئاتر از بیانیه انجمن بازیگران خانه تئاتر بی‌خبر بوده‌اند، گفت: آقای «داود رشیدی » استاد ما است و اگر در برنامه «هفت» ما را دروغ گو خطاب کرده است، ما شاگردی ایشان را می‌کنیم!

فراهانی ادامه داد: بیانیه انجمن بازیگران تئاتر مشکلی برای حضور بازیگران سینما در صحنه تئاتر ایجاد نمی‌کند و این که یک بازیگر سینما برای حضور در صحنه تئاتر از پیشکسوتی مانند استاد انتظامی اجازه بگیرد، گمان نکنم مشکلی ایجاد کند.

وی با بیان این که سه سال است نتوانسته نمایشنامه‌ای را روی صحنه ببرد، گفت: این در حالی است که کارگردان‌های سینما به راحتی در بهترین سالن‌های تئاتر، نمایشنامه دلخواه خود را به روی صحنه می ‌رند.

فراهانی با بیان این که من به استاد مهرجویی ارادت خاصی دارم ،گفت: اگر کارگردانان بزرگ سینما و بازیگران سینما قصد رونق سالن‌های تئاتر را دارند بهتر است به سالن‌هایی مراجعه کنند که بی مخاطب و متروک رها شده‌اند و سبب رونق این سالن‌ها شوند و نه سالن‌های اصلی و پررونق تئاتر.

وی با انتقاد از این که سال‌هاست سالن تئاتر جدیدی به مجموعه‌های سالن‌های تئاتر اضافه نشده است، گفت: این حق نیست که بچه‌های تئاتر با زحمت و تمرین بسیار، آرزوی حضور در صحنه را داشته باشند و کم‌ترین دستمزد را بگیرند اما بازیگران سینما دستمزدهای بالای سینما را از تئاتر درخواست کنند.

وی با اشاره به این که این فرآیند نوعی بازیابی تئاتر لاله زاری است، در این برنامه گفت: هر انجمنی می‌تواند بیانیه خاص خود را داشته باشد و تنها باید به رویت هیئت مدیره خانه تئاتر برسد که برای بیانیه ما نیز این اتفاق افتاده بود.

فراهانی در این برنامه با اعتراض به سخنان داود رشیدی در برنامه «هفت» گفت: آقای رشیدی هر زمان که دوست دارند می‌توانند در تئاتر و سینما حضور داشته باشند و ایشان دغدغه بازیگران تئاتر را ندارند.

به گزارش فارس، در برنامه جمعه شب «هفت»، «داوود رشیدی» رییس انجمن بازیگران سینما در خصوص واکنش تئاتری ها به بازی بازیگران سینما در تئاتر گفته بود: هیچ وقت چنین مسئله ای نبوده که یک بازیگر سینما برای حضور در تئاترباید از سندیکای بازیگران تئاتر اجازه بگیرد و من فکر نمی‌کنم هیچ جای دنیا اینگونه باشد.

او گفته بود: خود بچه‌های تئاتر هم از این بیانیه تعجب کردند و کسانی که در خانه تئاتر بودند نیز از این مسئله متعجب شدند و نمی‌دانستند که خانه تئاتر چطور چنین کاری انجام داده است.

انجمن بازیگران خانه تئاتر هفته گذشته در بیانیه‌ای با توجه به حضور پرشمار بازیگران سینما در کارهای نمایشی، اعلام کرده بود بازیگران سینما باید برای حضور در صحنه تئاتر، از این انجمن مجوز لازم را کسب کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین