آفتابنیوز : آفتاب: گروه صنعتی ایرانخودرو برای نخستین بار و براساس نظرسنجیهای انجام شده توسط شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد، پروژههای بهبود و اقدامات اصلاحی به منظور ارتقای کیفی و افزایش رضایت مشتریان در دستور کار قرار داد.
کیانوشپور مجیب، معاون کیفیت ایرانخودرو با بیان این مطلب گفت: بهبود پروژهها و اقدامات اصلاحی به منظور ارتقا یکی از رسالتهای معاونت کیفیت صیانت و حصولاطمینان از برآوردهشدن خواستهها و نیازهای مشتریان در زمینه کیفیت محصولات و خدمات دریافتی است و برای انجام این مهم، ادارهای تحت عنوان ارتقای رضایت مشتریان در مدیریت طرحریزی کیفیت معاونت کیفیت ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: یک پرسشنامه جامع و تفضیلی با حضور مدیریتهای مختلف از معاونتهای طراحی محصولات جدید. مهندسی، تولید و کیفیت تهیه شد و ظرف مدت نه ماه سازوکارها و سامانههای سختافزاری و نرمافزاری لازم با همراهی شرکت امدادخودرو جاریسازی و نسبت به عملیاتیکردن آن اقدام شد
معاونت کیفیت ایرانخودرو درباره شاخص نتایج این تحقیقات گفت: یافتن علل نارضایتی مشتریان از کیفیت محصولات مهمترین مشخصه این بررسیها بود.
وی افزود: امسال هریک از علل نارضایتیها را به عنوان یک معلول در نظر گرفتیم و با مشارکت واحدهای مرتبط با شرکت، تحلیلهای لازم کارشناسی به منظور تعیین علل ریشهای انجام شد که نهایتاً تعداد ۱۶۸ پروژ بهبود کیفیت به صورت ویژه برای ارتقای رضایت مشتریان به تفکیک واحدهای مختلف شرکت از جمله معاونتهای سواریسازی، تندر، شرکت ساپکو و مهندسی خودرو تعریف شد.
وی ادامه داد: به منظور حصول اطمینان از اجرای پروژهای بهبود و تحقق اهداف تعریفشده برنامهریزیهای لازم برای برگزاری لازم برای جلسات هفتگی «ارتقای رضایت مشتریان» با واحدهای مرتبط به عمل آمده است.
پورمجیب تاکید کرد: تیمهای آ نالیز به همراه نمایندگان معاونت کیفیت با هماهنگیهای قبلی در محل کار و یا اسکان این مشتریان حضور مییابند.
وی یکی از مزیتهای مهم بازدیدهای حضوری را درک بهتر انتظارات مشتریان عنوان کرد و افزود: این شیوه کار در موارد زیادی موجب مشعوفشدن مشتریان شده است.
به گزارش ایکوپرس، وی در انتها به برخی مصادیق اشاره کرد و گفت: ابراز رضایت توام با مشتریان از حضور تیمهای آنالیز معاونت تندر و نمایندگان معاونت کیفیت در محل کار یا منزل مشتریان و اهمیت خاصی که شرکت بهنظر آنها قائل شده گویای این واقعیت است.
طی یگ دهه گذشته میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها همواره به صورت ماهانه و حتی رسانهای ا ز سوی وزارت صنایع و شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران اندازهگیری و منتشر میشده اما به علت کلی بودن نتایج منتشرشده امکان تعریف پروژههای بهبود و انجام اقدامات اصلاحی وجود نداشته است.