کد خبر: ۱۴۰۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۶

روايت گلپور از صادق محصولی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رضا گلپور از نیروهای منتسب به جریان محافظه‌کار و منتقد بخشی از دولت در مورد صادق محصولی طی مصاحبه‌ای با سایت تعامل می‌گوید که وی فرمانده سپاه ۵ کشوری در سال‌های ۵۹ تا ۶۰ بود که به علت مخالفت شدید حجت الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه از منطقه خارج و در تهران مشغول به کار شد.

صادق محصولی از سال ۶۰ تا ۶۲ مسئول بازرسی ستاد مشترک سپاه بود. وی در سال‌های ۶۸ تا ۷۰ مشاور رییس ستاد مشترک سپاه، سردار ذوالقدر بود و پس از آن به دلایلی از جمله عدم موافقت سردار رحیم صفوی جانشین وقت سپاه با ارتقای وی به درجه سرتیپ تمامی از سپاه استعفا داد.

گلپور در مورد فعالیت‌های اقتصادی محصولی تصریح کرد که عملاً وی پس از این دوران وارد حوزه اقتصاد شد. وی با تاسیس شرکت‌های تجاری مانند شرکت تدبیر (نیاوران) با همکاری (درویش علی) شمس (از معتمدان اصلی و پشت‌پرده اسفندیار رحیم‌مشایی که دارای گرایش چپ و فارغ‌التحصیل علم و صنعت و از رفقای گرمابه و گلستان و فدائیان اسفندیار به ویژه در امور امنیتی بوده و در آخرین ماموریت جریان مشایی محور خیز نمایندگی مجلس از رامسر دارد) وارد معاملات واسطه‌گری شد.

یکی از شرکای محصولی و شمس به نام علی «م» نیز به علت قتل یک دکتر در ویلای شخصی‌اش در کرج اعدام گردید. البته مهندس محصولی به امر ساخت و ساز در شمال تهران نیز اشتغال داشته است. سوآپ نفت نیز از مواردی است که در سوابق وی به چشم می‌خورد.

گلپور درباره ارتباطات محصولی می‌گوید که بنده به عنوان یک پژوهشگر ساده ذیل مرور متدیک بر کلیدواژه صادق محصولی به کلید واژه‌هایی نظیر آقای پدرام، آقای «ح» نصراللهی، حیدرلو، ذاکری، کریمی، مهدی «ع»، باقر «ا.ج» لاکشمی میتال، کبورانی، امیرعلی «ف» و... خانم‌ها خوشنویسان، سیمین «ک»، خانم زهرا «ب» و... برخورده‌ام که علامت تعجب و در عین حال استفهام بزرگی را درباره گره‌زدگی این آقا به برخی بزرگان سیاسی و اعتقادی برایم ایجاد نموده است. هر یک از این کلیدواژه‌ها ارزش پژوهش و دقت جدی در رفتار شناسی مدیریتی آقای محصولی دارند که شاید در زمان مناسب باید درباره آنها به شکل تفصیلی صحبت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین