کد خبر: ۱۴۰۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۴

نماینده تایوان در اسکار جوایز اسب طلایی را درو کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم جنگی «صدیق باله: جنگجویان رنگین‌کمان» به کارگردانی وی ته-شنگ برنده پنج جایزه از چهل و هشتمین دوره جوایز اسب طلایی شد. 

مراسم این دوره جوایز اسب طلایی که از آن به عنوان اسکار کشورهای چینی‌زبان یاد می‌شود، شنبه شب در شهر هسین-چو در تایوان برگزار شد.

«صدیق باله: جنگجویان رنگین‌کمان» که به نمایندگی از تایوان در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار حضور دارد، جوایز بهترین فیلم بلند داستانی، بازیگر مرد مکمل (بوکن کوسانگ)، جلوه صوتی، موسیقی و فیلم منتخب تماشاگران را به خانه برد.

این فیلم اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در بخش مسابقه جشنواره ونیز با مدت زمان دو ساعت و نیم روی پرده رفت. 

«صدیق باله: جنگجویان رنگین‌کمان» که با بودجه رکوردشکن ۲۴ میلیون دلار ساخته شده، داستانی واقعی درباره شورش قبایل بومی در برابر حاکمان استعمارگر ژاپنی در سال ۱۹۳۰ است که در نهایت با شکست مواجه شد.
این فیلم را جان وو فیلمساز سرشناس هنگ کنگی و سازنده فیلم‌هایی چون «تغییر چهره»‌ و «ماموریت غیرممکن ۲» تهیه کرده است. حدود 15 هزار نفر در «صدیق باله: جنگجویان رنگین‌کمان» که ساخت آن ۱۲ سال طول کشید، بازی کرده‌اند. 

۲۲ جایزه جوایز اسب طلایی ۴۸ تقریبا به طور مساوی بین فیلمسازان تایوانی، هنگ کنگی و چینی تقسیم شد.

هرچند تنها سه فیلم کاملا هنگ کنگی در میان نامزدان دریافت جایزه بودند، درام «یک زندگی ساده»‌ ساخته آن هویی با دریافت جوایز بهترین کارگردان، بازیگر مرد (اندی لو) و بازیگر زن (دینی ایپ) یک پیروزی برای سینمای این کشور رقم زد.

این فیلم که نماینده هنگ کنگ در اسکار ۲۰۱۲ است، اولین بار در دنیا در بخش مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد و ایپ به خاطر آن برنده جایزه کوپا ولپی بهترین بازیگر زن شد. او در «یک زندگی ساده»‌ نقش خدمتکار یک خانواده را دارد که بیش از نیم قرن است برای آن‌ها کار می‌کند.

درام رزمی «وو زیا» ساخته پیتر چان هم در سه بخش بهترین طراحی صحنه‌های حادثه‌ای، جلوه‌های تصویری و طراحی هنری شد.

وسترن «اجازه بده گلوله‌ها به پرواز درآیند» ساخته جیانگ ون که در ۹ بخش نامزد دریافت جوایز اسب طلایی بود، تنها در دو بخش بهترین فیلمبرداری و فیلمنامه اقتباسی برنده شد.

فیلم چینی «قصاب، آشپز و شمشیرباز» جوایز بهترین کارگردان جدید و بهترین طراحی چهره‌پردازی و لباس را دریافت کرد.

جوایز اسب طلایی مهمترین جوایز فیلم‌های چینی‌زبان است. این جوایز اولین بار سال ۱۹۶۴ اعطاء شد. جوایز اسب طلایی زمانی تنها به فیلم‌های تایوانی اختصاص داشت، اما از دهه ۱۹۹۰ به بعد فیلم‌های خارج از تایوان نیز در این رقابت گنجانده شدند.

اسکرین دیلی/ ترجمه: علی افتخاری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین