کد خبر: ۱۴۰۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

جام جهانی والبیال– ژاپن؛ ایران صفر- چین ۳

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هشتمین روز رقابت‌های جام جهانی والیبال با ثبت سومین شکست تیم ملی ایران همراه شد. 

سالن اصلی والیبال شهر فوکویاما از ساعت ۹:۴۰ امروز(سه‌شنبه) شاهد رویارویی تیم ملی والیبال ایران و چین بود. ملی‌پوشان والیبال ایران پیش از این با پنج پیروزی از هفت دیدار عنوان شگفتی‌ساز دوازدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال را از آن خود کرده‌بودند و تنها با اندیشه پیروزی مقابل تیم چین رقیب سنتی خود در آسیا به میدان آمدند اما با نتیجه سه بر صفر برابر حریف آسیایی‌شان شکست خوردند. 

پیش از این مسابقه تیم والبیال ایران با ۱۲ امتیاز در رتبه ششم و چین با تنها یک امتیاز در قعر جدول رده‌بندی جام جهانی جا داشت. ولاسکو همراه تیم ایران یک پیروزی در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا و یک شکست در انتخابی لیگ جهانی را مقابل چینی‌ها در کارنامه داشت و حالا در سومین رویارویی رسمی با این تیم انگیزه زیادی برای پیروزی داشت. 

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب بازیکنانی چون مهدی بازارگرد، امیر حسینی، پوریا فیاضی، محمد موسوی، حمزه زرینی، علیرضا نادی و فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد. این در حالی بود که آرش کشاورزی و علی حسین در ترکیب ۱۲ نفره تیم ایران برای این دیدار قرار نداشتند. 

گیم نخست:
بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم شناخت کاملی از یکدیگر داشتند و در شروع این دیدار بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند. توپ‌گیری و دریافت عالی از هر دو تیم موجب می‌شد تا آبشارهای قدرتی کمتر در زمین بخوابد و بازیکنان ایران و چین به آبشارهای سرعتی و فریب دفاع روی تور روی آورند. محمد موسوی در این گیم عملکرد تحسین برنگیزی را به نمایش گذاشت اما دفاع خوب روی تور چین و همچنین چند امتیاز مشکوکی که داور به چشم بادامی‌ها داد موجب شد تا وقت استراحت فنی دوم با اختلاف ۴ امتیاز به سود چین تمام شود. همه نگاه‌ها متوجه خولیو ولاسکو مربی متفکر ایران بود. کادر فنی تیم ایران در بازی‌های گذشته نشان داده بودند خیلی خوب می‌توانند با جابه‌جایی مهره‌ها تیم را به بازی برگردانند. چینی‌ها که سر تسلیم شدن نداشتند و به دنبال انتقام شکست در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا بودند با امتیازهای ۲۰-۱۵از ایران پیش افتاده‌بودند. ولاسکو وقت استراحت فنی خواست و یک بار دیگر دستورات تاکنیکی را با بازیکنان مرور کرد. پوریا فیاضی با هوشندی خود فاصله امتیازها را کاهش داد اما وی‌ژونگ بلافاصله این امتیاز را جبران کرد تا چین هر لحظه به پیروزی در گیم نخست نزدیک شود. ولاسکو در ادامه مهدوی و غفور را به میدان فرستاد اما حتی دفاع خوب مهدوی هم نتوانست ایران را به بازی برگرداند و این گیم با نتیجه ۲۵-۱۹به سود چینی‌ها تمام شد. 

گیم دوم:
تیم چین در آغاز گیم دوم هم بازی خوبی انجام داد و خیل زود دو امتیاز از ایران پیش افتاد. ولاسکو بعد از مشورت با سیچلو دستیار خود تصمیم گرفت، غفور را به جای بازارگرد به میدان بفرستد. غفور بلافاصله پس از آمدن به زمین یک سرویس را به امتیار تبدیل کرد. تیم ایران که به کار ترکیبی و پشت تور روی آورده بود دفاع روی تور چین را فریب داد اما در مقابل، چینی‌ها که سرویس‌های قدرتی را در دستور کار خود داشت همچنان از ایران بهتر کار می‌کرد. نظری افشار هم به میدان آمد تا شاید آبشارهای قدرتی او چاره کار تیم ایران باشد. بازیکنان ایران کاملا بازی را رها کرده بودند. آمار بالای سرویس‌های خطای تیم ایران موجب می‌شد تا وقت استراحت دوم هم به سود چین تمام شود. پس از وقت استراحت دوم با بازی خوب نظری افشار ایران چند امتیاز از دست رفته را جبران کرد. محمد موسوی هم با آبشارهای سرعتی خود اجازه نداد بار دیگر پاسور هوشمند چین از پس دریافت توپ برآید. وقتی چین در امتیاز ۲۱ پنج امتیاز از ایران جلو افتاد ولاسکو مجبور شد تا برای دومین بار وقت استراحت بگیرد. کاپیتان نادی مثل همیشه با تعصب آبشارهای قدرتی رانگ‌مین را دفاع می‌کرد اما هر چه چینی‌ها بهتر کار می‌کردند انگیزه ایرانی‌ها کمتر می‌شد تا این گیم نیز با امتیاز ۲۵-۱۹به سود چین تمام شود. 

گیم سوم:
هونگ‌مین سرعتی زن تیم چین بدون تردید یکی از ستارگان این دیدار بود که در آغاز گیم سوم با آبشارهای سرعتی خود بارها خط دفاعی تیم ایران را تسلیم کرد. دریافت‌های ناامید کننده و آبشارهای ضعیف قدرتی زن‌های تیم ایران، بازی متفاوتی را از این تیم به نمایش گذاشته بود. ولاسکو کاملا عصبانی و نگران بازی را دنبال می‌کرد. بعد از وقت استراحت فنی دوم قدری بازی تیم ایران بهتر شد اما همچنان ۲ امتیاز از حریف عقب بود. نظری افشار به سختی برای ایران امتیاز می گرفت اما دفاع روی تور ایران خیلی راحت امتیاز می‌داد. چین ۶ امتیاز از ایران جلو افتاد. ولاسکو باز هم وقت استراحت خواست اما تیم ایران همچنان بدون برنامه بازی می‌کرد. هنوز تیم ایران نتوانسته بود حتی یک امتیاز از چین جلو بیافتد. فرهاد ظریف بهترین لیبروی آسیا نمی‌توانست آبشارهای حریف را خوب دفاع کند. 

تیم ملی والیبال ایران قهرمان آسیا با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازهای (۲۵-۱۹، ۲۵-۱۹ و ۲۵- ۱۷) مقابل چین نایب قهرمان آسیا شکست خورد تا همچنان با ۱۲ امتیاز در میانه جدول جای گیرد.این نخستین پیروزی چین در این دوره از مسابقات بود.

ملی‌پوشان والیبال ایران روز جمعه ۱۱ آذر ساعت ۵:۳۰ صبح در شهر توکیو به مصاف برزیل مدعی قهرمانی جام جهانی می‌روند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین