کد خبر: ۱۴۰۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۳

ماموران در باغ قلهک را بستند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در باغ قلهک بر روی دانشجویان بسته شده ولی تجمع اعتراض آمیز دانشجویان همچنان در این مکان ادامه دارد.

ماموران در باغ قلهک را بستند و اجازه ورود به این باغ به کسی داده نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، یگان ویژه در مقابل باغ قلهک مستقر شده و هر لحظه بر تعداد آنان افزوده می‌شود.

برخی دانشجویان معترض همچنان در مقابل باغ تجمع کرده و شعار "مرگ بر جاسوس انگلیسی "و "الله اکبر" سر می‌دهند.

تجمع‌کنندگان تصاویری از قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و نیز شهیدان شهریاری و علیمحمدی را در دست داشتند.

در این تجمع، پرچم انگلیس و رژیم صهیونیستی همراه با شعار مرگ بر انگلیس دانشجویان به آتش کشیده شد.

سفارت انگلیس لانه جاسوسی دیگر است

مرتضی طلایی با اشاره به اقدام عصر امروز دانشجویان، سفارت انگلیس در تهران را به لانه جاسوسی دیگر در داخل کشور تشبیه کرد. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه به جام‌جم آنلاین گفت: ای کاش این اقدام دانشجویان 30 سال پیش صورت می‌گرفت تا شاهد اقدامات خصمانه انگلیس علیه ملت ایران از طریق سفارت خود در داخل کشور نبودیم. 

وی افزود: در مقاطع مختلف تاریخی انگلیس همواره با ملت ایران دشمنی ورزیده و در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمنی انگلیس با ایران کمتر از آمریکا نبوده است. 

طلایی یادآور شد: آستانه تحمل ملت ایران در قبال بداخلاقی‌ها و خباثت‌های دولت انگلیس بسیار بالا بوده است چرا که انگلیس هیچگاه جز خصومت و کینه با ملت ایران رفتار نکرده است. 

وی افزود: حرکت دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس در تهران یک اقدام حداقلی است زیرا انگلیس با تمام توان خود تلاش می‌کند مانع دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای باشد و درخصوص مسایل حقوق بشر نیز اتهامات بی‌اساس را به جمهوری اسلامی وارد می‌کند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اقدام دولت انگلیس در تحریم ایران از جمله تحریم بانک مرکزی جز خصومت چیز دیگری نیست. 

وی گفت: در حالی که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت و ملت ایران در مقابل رفتارهای خصمانه دولت انگلیس رفتار مسالمت‌آمیز داشتند، سفارت انگلیس در تهران حتی در فتنه سال 88 نیز عملا از فتنه‌گران حمایت و برخلاف موازین دیپلماتیک به دخالت در امور داخلی ایران می‌پرداخت. 

طلایی تصریح کرد: دولت انگلیس در قالب سفارت خود در تهران برنامه‌های خصمانه خود علیه ملت ایران را عملیاتی می‌کرد و لذا حرکت دانشجویان عکس‌العمل بحقی در برابر دخالت‌ها و دشمنی‌های لندن بود. 

دانشجو دارای بصیرت تاریخی است

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین اقدام دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مقابل سفارت انگلیس را حاکی از بصیرت تاریخی مبارزات استکبارستیزی جریان دانشجویی در ایران یاد کرد. 

مهندس سیدمرتضی نبوی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین جنبش دانشجویی را پیشتاز حرکت‌های ضداستکباری در ایران دانست. 

وی گفت: دانشجویان در ایران سابقه بسیار خوبی در پیشتازی جریان‌های ضد استکباری دارند و این سابقه برمی‌گردد به تظاهرات دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه در 16 آذر سال 1332 در اعتراض به سفر رییس جمهور آمریکا که در تاریخ ایران به عنوان روز دانشجو ثبت شده است. 

وی افزود: در تداوم مبارزات ضد استکباری دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 58 لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که این امر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود حضرت امام راحل از آن انقلابی بزرگتر از انقلاب اول یاد کردند. 

قائم‌مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب ما جهانی شد و دشمن اصلی خود را آمریکا معرفی کرد. 

وی اظهار داشت: حرکت امروز دانشجویان ما نیز حاکی از بصیرت و آگاهی قشر دانشجوی ماست که تشخیص دادند استعمار پیر انگلیس دست از دشمنی با جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی برنمی‌دارد. 

نبوی افزود: در تحریم‌های اخیر اروپا علیه ایران انگلیس پیشقدم شد و در این مقطع نیز دانشجویان ما با احساس رسالت تاریخی خود حرکت ضد استکباری دیگری در تاریخ مبارزات خود ثبت کردند. 

مهندس نبوی تصریح کرد: ملت ایران در حافظه تاریخی خود مکاری و خباثت‌های دولت انگلیس را فراموش نکرده است، ملت ما به خوبی می‌دانند که کودتای 28 مرداد علیه نهضت ملی شدن صنعت نفت را انگلیس طراحی و آمریکا اجرا کرد. 

وی گفت: توطئه انگلیس در فتنه سال 88 را که از آشوبگران حمایت می‌کرد نشان داد که ماهیت استعمار پیر تغییرناپذیر است. 

حال یکی از دانشجویان وخیم است

نیروی انتظامی با استفاده از گاز اشک‌آور به دانشجویان تسخیرکننده سفارت انگلیس حمله کرد. 

نیروی انتظامی با دانشجویان حاضر در سفارت انگلیس به شدت برخورد و چندین گاز اشک‌آور نیز به سمت دانشجویان شلیک شد. 

تعدادی از دانشجویان حاضر در سفارت انگلیس در تهران مصدوم شده و نیروی انتظامی با توان تمام در پی بیرون کردن دانشجویان از داخل سفارت است. 

چند تن از مأموران نیروی انتظامی نیز در درگیری با دانشجویان زخمی شده‌اند. 

حال یکی از دانشجویان مصدوم شده داخل سفارت وخیم گزارش شده است. 

دانشجویان تسخیرکننده در اولین بیانیه خود ضمن تاکید بر این نکته که تسخیر این سفارتخانه به صورت خودجوش صورت گرفته است، بر ضرورت قطع رابطه با رژیم استعمارگر انگلیس تأکید کردند. 

در این بیانیه آمده است: تسخیر سفارت انگلستان توسط دانشجویان انقلابی صورت گرفته و این اقدام به دستوری هیچ ارگان و یا نهادی نبوده و دانشجویان به صورت خودجوش دست به تسخیر سفارت انگلیس در تهران زدند.

حمایت جامعه اسلامی مهندسین از اقدام دانشجویان در تسخیر سفارت انگلیس 

دیپلماسی - باشگاه خبرنگاران نوشت: شبکه‌های "پرس تی وی"، آسوشیتدپرس، اسکای‌نیوز، رویترز، العربیه و" فرانس۲۴" در خبری فوری از ورود دانشجویان ایرانی به سفارت انگلیس در تهران خبر دادند. 

همچنین جامعه اسلامی مهندسین از اقدام دانشجویان پیرو خط امام(ره)جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای از اقدام دانشجویان پیرو خط امام(ره) و تسخیر لانه روباه پیرحمایت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای موضع خود را نسبت به اقدام دانشجویان پیرو خط امام(ره) و تسخیر سفارت انگلستان اعلام کرد. 

در این بیانیه آمده است: دانشجویان پایبند به اصول و آرمان های انقلاب از حرکت آگاهانه، انقلابی و با درایت شما در تسخیر سفارت انگلیس حمایت می‌کنیم و امیدواریم این اقدام تاثیرگذار شما بتواند در جامعه بین‌المللی بازخورد خوبی داشته باشد و دست مقامات انگلیسی را از تجاوزگری کوتاه کند. 

شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، تاکید کردند: این حرکت ناشی از هم بستگی ملی میان طیف‌های مختلف مردم و همگامی آنها با مجلس شورای اسلامی است؛ که طرح قطع رابطه با انگلیس را در صحن علنی مجلس مورد تصویب قرار داد. 

در این بیانیه تاکید شده است: این حرکت نشاندهنده حضور همه جانبه ملت بسیجی و غیور ایران در صحنه و اثبات وفاداری آنها به نظام است تا دست متجاوزان و استعمارگرانی چون انگلیس را از کشورمان کوتاه شود. 

امید است مقامات و مسئولین نیز با همراهی این جوانان انقلابی بتوانند راه انقلاب و آرمان‌های امام(ره) و رهبری آن را ادامه دهند

به تجمع خود پایان دهید

ماموران انتظامی مستقر در مقابل سفارت انگلیس از دانشجویان انقلابی خواستند به تجمع خود پایان دهند. 

ماموران انتظامی با استفاده از بلندگو امنیتی اعلام کردند تا وقتی دانشجویان جلوی سفارت را ترک نکنند، اجازه خروج شماری از دانشجویانی را که داخل سفارت هستند، نخواهند داد. 

گرچه درخواست ماموران اتمام این تجمع است اما داشنجویان کماکان در صحنه حضور دارند. 

دانشجویان دانشگاه‌های تهران عصر امروز در پاسخ به دشمنی های بریتانیا وارد سفارت انگلیس شدند. 

تجمع‌کنندگان تصاویری از قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و نیز شهیدان شهریاری و علیمحمدی را در دست داشتند. 

در این تجمع، پرچم انگلیس و رژیم صهیونیستی همراه با شعار مرگ بر انگلیس دانشجویان به آتش کشیده شد. 

اقدام دانشجویان خواست ملت ایران است

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: دولت انگلیس باید بداند که تنها با دولت ایران مواجه نیست بلکه با ملت ایران روبه‌روست. 

حمیدرضا ترقی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین با اشاره به اقدامات خصمانه دولت انگلیس با ملت ایران در طول تاریخ به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: خواسته ملت ایران در حرکت دانشجویان دانشگاه‌های تهران تبلور پیدا کرد. 

ترقی افزود: اقدامات خصمانه دولت انگلیس علیه ملت ایران پس از فتنه سال ۸۸ وارد فاز جدیدی شده است و سفارت آن کشور در تهران ضمن مشارکت فعال در پشتیبانی و سرویس‌دهی به فتنه‌گران جاسوسانی را در قالب خبرنگار وارد کشور کرده و آنها را سازماندهی و حمایت می‌کند. 

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی همچنین با بیان این که مردم ایران اهانت به رهبر معظم انقلاب اسلامی در بنگاه‌های سخن پراکنی انگلیس را هرگز تحمل نمی‌کنند گفت: پس از پخش فیلم توهین‌آمیز نسبت به مقام معظم رهبری در انگلیس، دولت لندن به تبعیت از آمریکا تحریم‌هایی را علیه خرید نفت از ایران و علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران وضع کرد و حتی سفیر انگلیس در تهران در قالب مصاحبه ملت ایران را تحقیر نمود. 

وی اظهار داشت: ملت ایران اقدامات خصمانه دولت انگلیس در دوران دفاع مقدس، علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و علیه حقوق ملت ایران در مورد باغ قلهک را فراموش نکرده است. 

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی همچنین به سایر دولت‌های اروپایی هشدار داد که در ارتباط خود با ایران از روباه پیر انگلیس تبعیت نکنند چرا که این امر جز پشیمانی سودی برای آنها نخواهد داشت. 

بازتاب اقدام دانشجویان ایرانی 

خبرگزاری رسمی چین(شین هوا) اعلام کرد دانشجویان معترض ایرانی با ورود به محوطه سفارت انگلیس در تهران، از مقامات دولتی خواستند تا سفیر این کشور را هرچه سریع‌تر از ایران اخراج کند. 

خبرگزاری رسمی چین "شین هوا" با بازتاب خبر ورود دانشجویان معترض به سفارت انگلیس در تهران نوشت: دانشجویان معترض ایرانی با ورود به محوطه سفارت، پرچم انگلیس را به زیر کشیدند. 

این گزارش افزود: تظاهرکنندگان که از دانشجویان دانشگاه‌های تهران هستند، شعارهای ضد انگلیسی سردادند و از دولت خواستند تا هرچه سریعتر سفیر انگلیس از تهران را اخراج کند. 

شین‌هوا به نقل از خبرنگار خود در تهران تصریح کرد: تظاهرکنندگان پرچم انگلیس را پایین کشیده و آن را آتش زدند. 

این شبکه به نقل از رسانه‌های ایرانی ادامه داد پلیس ضد شورش نتوانست مانع از اقدام دانشجویان خشمگین ایرانی شود. 

بازداشت دانشجویان توسط نیروی انتظامی 

جمعیت حاضر مقابل سفارت انگلیس با دخالت نیروی انتظامی پراکنده شده و در سطح خیابان فردوسی به حرکت درآمده‌اند. دستگیری شماری از دانشجویان منتشر شده است. 

نیروی انتظامی برای خارج کردن دانشجویان به محوطه خارج از سفارت انگلیس تلاش می‌کند. 

به گزارش فارس، نیروی انتظامی چندین حلقه نیروی یگان ویژه در برابر ساختمان سفارت انگلیس تشکیل داده است و از می‌کوشد تا دانشجویان معترض را به بیرون از سفارت هدایت کند. 

بر اساس این گزارش گروهی از دانشجویان معترض در داخل سفارت انگلیس حضور داشته و بر باقی‌ماندن در محوطه داخل سفارت اصرار دارند که تلاش‌ها برای خارج کردن آنان ادامه دارد. 

جمعیت مقابل سفارت انگلیس نیز با هدایت نیروی انتظامی پراکنده شده و در سطح خیابان فردوسی به حرکت درآمده‌اند. 

شنیده‌ها حاکی است که تعدادی از دانشجویان معترض از سوی نیروی 

برخورد ماموران با دانشجویان

ماموران امنیتی و انتظامی به کمک خودروهای آتش نشانی وآب پاش مسیر خود را آرام آرام به سمت درب سفارت انگلیس باز می‌کنند و تلاش دارند دانشجویان معترض را متفرق کنند. 

به گزارش خبرنگار فارس، این در حالی است که دانشجویان با سردادن شعارهای الله اکبر، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا همچنان برای ورود به سفارت تلاش می‌کنند. 

نیروهای امنیتی افرادی را که بالای درب سفارت بودند، به پایین هدایت کرده و سعی در خلوت کردن جلوی درب سفارت را دارند. 

بر اساس این گزارش ، چند خبرگزاری خارجی از طریق ارتباط مستقیم و زنده با شبکه های خود، رویدادهای امروز سفارت را مخابره می کنند. 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» دانشجویانی که عصر امروز در مقابل باغ قلهک تجمع کردند موفق به گروگانگیری ۶ نفر از کارمندان این سفارت شدند. براساس این گزارش این دانشجویان موفق به دستیابی به اسناد محرمانه شدند.

دانشجویان تجمع کننده تأکید کردند تا زمانی که ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری امر نفرمایند این محل را ترک نخواهند کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین