کد خبر: ۱۴۰۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵

هدیه یک میلیون پوندی به موزه بریتانیا برای خرید گراوورهای پیکاسو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هدیه یک میلیون پوندی یک تاجر به موزه بریتانیا، به این موزه امکان داد که مجموعه کاملی از ۱۰۰ لوح گراوور (طرح‌ها و الگوهای سیاه و سفید برای چاپ و تکثیر) اثر پابلو پیکاسو را که تاکنون در معرض دید عموم قرار نگرفته بود، خریداری کند. 

موزه بریتانیا می‌گوید این گراوورها که "در طول یک دوره حساس از کار پیکاسو" خلق شده، تنها مجموعه کاملی است که یک موزه عمومی در بریتانیا در اختیار دارد. 

این آثار در پی اهدای مبلغ یک میلیون پوند از سوی همیش پارکر، مدیر عملیات سرمایه‌گذاری یک بانک مستقر در لندن به یادبود پدر تازه درگذشته‌اش خریداری شده است. 

این مجموعه که تخمین زده می‌شود که در سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۷ خلق شده باشند برای نخستین بار در ۵۰ سال گذشته در بریتانیا به نمایش در می‌آیند. 

پیکاسو این گراوورها را "یادداشت‌های مصور روزانه" می‌نامید و آن را راهی برای دنبال کردن ایده‌هایی می‌دید که در ذهن می‌پروراند. 

این مجموعه شامل چند گراوور از معشوقه ۱۷ ساله‌اش، ماری ترز والتر نیز هست.

موزه بریتانیا که پیش از این تنها هفت گراوور از پیکاسو را در اختیار داشت، اعلام کرده است که مجموعه "ولار" تا حدی فرایند خلاقیت پیکاسو را نشان می‌دهد. 

نام این مجموعه از یک دلال هنری و ناشر پاریسی به نام امبرواز ولار گرفته شده است که این گراوورها را به پیکاسو سفارش داد و در عوض، یک تابلو از رنوار و یک تابلو از سزان به او داد. 

آقای ولار با این گراوورها ۳۱۳ مجموعه منتشر کرد ولی پیش از اینکه بتواند آنها را توزیع کند، از دنیا رفت. 

استیون کاپل، مسئول بخش طراحی و کلیشه موزه بریتانیا گفت که در ماه آوریل ایمیلی از آقای پارکر گرفت که سبب شگفتی‌اش شد. همیش پارکر در این ایمیل گفته بود که می‌خواهد به یادبود پدر درگذشته‌اش که از دوستداران موزه بریتانیا بوده است این مبلغ را اهدا کند. 

این موزه هفت اثر را از سال ۱۹۷۹ در اختیار داشت و آقای کاپل پیش از این در مراسمی اظهار امیدواری کرده بود که موزه بتواند همه این مجموعه را خریداری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین