کد خبر: ۱۴۰۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶

‌ ۱۲ کشته در تصادف محور شیراز- فسا/ ۲نفر مفقودی سیل بهبهان پیدا نشدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سانحه رانندگی در محور شیراز - فسا ۱۲ کشته برجای گذاشت. 

آقای رستگار مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس گفت: در این تصادف که براثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با کامیون روی داد، ۱۲ سرنشین خودروی پژو جان باختند و راننده و سرنشین کامیون هم مجروح شدند. سرنشینان خودروی پژو تبعه افغان بودند که به صورت قاچاق از زاهدان به طرف شیراز در حرکت بودند. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرهنگ احمدی رئیس پلیس راه‌های استان هم علت این حادثه را انحراف به چپ سواری پژو اعلام کرد. 

دستگیری هتاکی که شاعری را به سرقت ادبی متهم کرده بود 

ایسنا نوشت: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان زنجان از دستگیری فردی خبرداد که با جعل اشعار و انتساب آن به کتاب شعر، شاعری موجب هتک حیثیت و آبروی ادبی شاکیه شده‌ بود. 

سرگرد امیری با بیان اینکه پیرو شکایت زنی با موضوع توهین و افترا و هتک حیثیت از طریق ایجاد وبلاگ و ایمیل، تحقیقات فنی ماموران پلیس آغاز شد گفت: براساس اظهارات شاکیه، وی پس از دریافت جایزه ادبی از یک جشنواره داخلی مشاهده کرده است که وبلاگی ایجاد و در آن اتهامات زیادی از جمله سرقت ادبی به وی زده شده است.
 
متهم با جعل اشعار و انتساب آن به کتاب شعر وی موجب هتک حیثیت و آبروی ادبی شاکیه شده‌ بود. رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه ماموران ضمن بررسی موضوع، آدرس این وبلاگ را مورد بررسی و بازبینی قرار دادند گفت: ماموران در تحقیقات فنی و تخصصی آدرس IP به کار گرفته از سوی متهم را شناسایی و او را دستگیر کردند. 

فروشندگان سکه‌های تقلبی روانه زندان شدند 

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز از دستگیری فردی به اتهام کلاهبرداری میلیونی از طریق فروش سکه‌های تقلبی خبر داد. 

سرهنگ لیریایی دراین باره گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به ماموران آگاهی شهرستان الیگودرز مراجعه و مدعی شده که در تاریخ دهم مرداد ماه سال‌جاری دو فرد ناشناس در قبال فروش تعداد ۵۰۰ قطعه سکه تقلبی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده‌اند که با توجه به اهمیت موضوع، ماموران وارد عمل شدند و بررسی آن را در دستور کار خود قرار دادند. 

ماموران در ادامه تحقیقات خود با انجام کارهای اطلاعاتی به دو نفر از افراد سابقه‌دار مشکوک شده و آنان را به اداره پلیس منتقل کردند. 

لیریایی با بیان اینکه شاکی پس از مواجهه حضوری با دو فرد منتقل شده به اداره پلیس، آنان را مورد شناسایی قرار داده‌ است گفت: متهمان پس از روبروشدن با شاکی به بزه انتسابی اعتراف کردند.
 
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز متهمان پس از تشکیل پرونده روانه زندان شدند. 

دو نفر مفقودی سیل بهبهان پیدا نشدند/ ۵۵ میلیارد تومان خسارت 

خبرگزاری مهر نوشت: فرماندار بهبهان با تشریح ابعاد سیل اخیر در این شهرستان گفت: بر اساس مستندات موجود دو نفر مفقود شده‌اند و عملیات تجسس و تفحص مفقودان در منطقه ادامه دارد.
 
فرهاد باذلی محبوب اظهار کرد: یکی از این ‌مسیل‌ها که مسیل بسیار بزرگ و از مقطع بزرگی نیز برخوردار است به نام مسیل لیکک معروف است و از سمت شهرستان و ارتفاعات بالادست شهر بهمئی منشا گرفته و آبراهه‌های متعددی نیز به آن ملحق می‌شود، به دشت محل حادثه منتهی و از آنجا به رودخانه ملحق می‌شود. 

این مسیل یا رودخانه فصلی میزان ۱۳۵ میلی متر بارندگی و نزولات جوی را در کمتر از یک ساعت به دشت مزبور و محل حادثه می‌ریزد که در چندین سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
 
وی عنوان کرد: علاوه بر مسیل مذکور سه مسیل دیگر نیز به این دشت و رودخانه مارون منتهی می شوند. مجموع نزولات جوی که این سه مسیل به دشت جاری کردند در مجموع ۷۷ میلی متر است و در مجموع به طور همزمان ۲۱۲ میلی متر بارندگی به دشت هجوم آورده و سیلاب کاملاً بی‌سابقه‌ای در یک عرصه کم و در زمان کوتاه (حجم آب فوق‌العاده زیاد در زمانی کم) به راه افتاد. 

باذلی محبوب در مورد دلایل فنی رخداد این حادثه گفت: مواردی مانند میزان و شدت بارندگی در بازه زمانی بسیار کوتاه (حدود یک ساعت)، شیب هیدرولیکی و توپوگرافی تند در مسیل‌های منطقه، عدم ظرفیت مناسب مقطع مسیل‌های مذکور برای عبور سیلاب، عدم داشتن استانداردهای فنی در احداث ابنیه مسیر آبراه‌های مذکور از جمله پل‌ها و جاده ارتباطی بهبهان –رامهرمز و عدم اجرای طرح‌های آبخوان و آبخیزداری به منظور جلوگیری از سیلاب بر روی آبراه‌های مزبور دخیل بوده‌اند. 

باذلی محبوب افزود: تا کنون ۱۱ تن کشته شده و بر اساس مستندات موجود دو نفر مفقود شده اند که تاکنون نیز نیروهای امدادی هلال احمر، بسیج، تیپ دوم امام حسن مجتبی، پایگاه پدافند هوایی، نیروهای محلی و همچنین سه فروند چرخبال و پنج تن از غواصان نیروی دریایی و ۱۴ قلاده سگ‌های مخصوص اعزامی نیروی انتظامی در منطقه مشغول عملیات تجسس و تفحص مفقودان هستند. 

فرماندار بهبهان عنوان کرد: کل خسارت برآورد شده تا کنون معادل ۵۵ میلیارد تومان بوده که بیشترین خسارات به مزارع ذرت، گندم، زیرساخت‌های کشاورزی شامل ‌کانال‌ها، سراب‌ها، زهکش‌های سنتی و مدرن، دامداریها، راه و ابنیه‌های فنی و پل‌ها در محور بهبهان-رامهرمز و محورهای ارتباطی روستایی به ویژه در بخش‌های مرکزی و تشان بوده است. 

وی ادامه داد: دیگر بخش‌های خسارت دیده شامل شبکه‌های برق روستایی، شبکه‌های مخابراتی، خطوط انتقال و توزیع آب آشامیدنی روستایی و گاز است. 

وی در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای جبران خسارت‌ها انجام شده، گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان به ریاست سرپرست حوزه معاونت عمرانی استانداری برگزار شد. ارزیابی خسارات نیز با حضور گروه کارشناسی اعزامی از سوی وزیر کشور که در شهرستان حضور یافته بودند انجام شد. 
همچنین این گروه از نقاط سی‌زده بازدید کردند و نتایج بازدیدها در فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که فرمانداری گزارش کارشناسی ارزیابی‌های خسارات وارده را به تفکیک هر بخش از طریق ستاد مدیریت استان به وزارت کشور اعلام کنند.

وی در مورد مناطق آسیب دیده گفت: مناطق آسیب دیده بیشتر نقاط روستایی در بخش‌های مرکزی و تشان بوده و به دلیل شدت بارندگی در شهرستان بهمئی و راه افتادن سیل و سرازیر شدن آن به سوی شهرستان بهبهان علاوه بر آبگرفتگی تعدادی از روستاها، بخش عظیمی از محور ارتباطی بهبهان – رامهرمز به وجود آمد و روستاهای دره نی علیا و چهل کنار و چند روستای دیگر به دلیل آبگرفتگی بیشترین خسارات را دیده‌اند. 

سه کشته در سانحه رانندگی محور همدان ـ کرمانشاه 

واحد مرکزی خبر نوشت: سانحه رانندگی در محور ۹ همدان ـ کرمانشاه سه کشته برجای گذاشت.
 
در این حادثه که بر اثر برخورد کامیون کمپرسی بنز با پراید رخ داد، راننده ۴۰ ساله، خانم ۲۰ ساله و دختر ۴ ساله کشته شدند.

سرهنگ خیری رئیس پلیس راه استان همدان، انحراف به چپ راننده کمپرسی را علت این حادثه بیان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین