آفتاب: قائم مقام گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: خط قرمز ایران خودرو در تامین قطعات، کیفیت است و هرگز دراین زمنیه کوتاه نخواهد آمد.
مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایرانخودرو در کیفیت و توسعه محصول در حاشیه بازدیداز ششمین نمایشگاه قطعات و مجموعه خودرو با بیان این مطلب گفت: استراتژی ایران خودرو بر استفاده از توان قطعهسازان ایرانی در طراحی و تولید و تامین بنا شده است.
وی حضور قطعه سازان معتبرخارجی در بازار ایران را زنگ خطری برای صنعت ایران ندانست و افزود: قطعهسازان خارجی باعث ایجاد رقابت در میان سازندگان داخلی میشود.
مهندس سلیمانی تاکید کرد: اگر قطعهسازی میخواهد چه با کمک سازندگان ما و چه با سرمایهگذاری مستقل وارد بازار کشور شودبه طور قطع، این کیفیت است که تعیین کننده حضور آن خواهد بود.
به گزارش ایکوپرس، با اشاره به این که بازار یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاهی کشور همیشه برای سازندگان خارجی جذاب بوده است، تصریح کرد: ایران خودرو و سایپا با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در سال بخش عمدهای از این بازار را پوشش میدهند و با توجه به گستردگی شبکه فروش و خدمات پس از فروشی که دارند، جایی برای حضور دیگران باقی نمیگذارند.
قائم مقام ایرانخودرو، تولید انبوه رانا و دنا را برای حفظ بازار ۵۰ درصدی و افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی حجم صادرات موثر دانست و یادآور شد: برای حفظ بازار از هجوم خودروسازان خارجی نیازمند به روزرسانی استایل ها وارتقای استانداردها هستیم که این دوخودرو به خوبی هدف ما را تامین خواهند کرد.
مهندس سلیمانی در مورد استراتژی ایرانخودرو برای حفظ بازار لوازم یدکی از طریق ساپکو نیز اظهار داشت: آنچه ساپکو در درجه نخست باید انجام دهد، تامین قطعات و پوشش دورههای گارانتی و وارانتی در کشورهای هدف ماست.