کد خبر: ۱۴۰۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲

احمدی‌نژاد: یک قوه کارگر نیست و بقیه ارباب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در چهارمین همایش تبیین طرح تحول نظام مالیاتی گفت: اجر شرکت در این جلسه کمتر از شرکت در مراسم‌های عزاداری نیست. همه ما مصمم هستیم ایران را بسازیم و پیشرفت کشور ما هدف مشترک و آرمان ملت ما است. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت بی‌اعتنا به فشارهای خارجی می‌خواهد اصلاحات را در ساختار‌های اداری، اقتصادی و مدیریتی کشور ادامه دهد گفت: طرح تحول اقتصادی که جزو آرزوهای چندین دولت قبل بوده است تحقق یافته است و اگر عالمانه و همدل تصمیم بگیریم می‌توانیم بقیه اهداف را نیز محقق کنیم. 

وی همچنین گفت: هفت طرح برای اصلاحات ساختاری در اقتصاد پیش‌بینی شده است یکی از مهم‌ترین آن‌ها طرح تحول مالیاتی است. این طرح به جهت عدالت و مشارکت دادن عموم مردم در ساختن کشور است. ممکن است کسی بپرسد که چرا باید مالیات بدهیم خیلی‌ها فکر می‌کنند مالیات پول زور است و به انحای مختلف تلاش می‌کنند از زیر آن فرار کنند، اما اداره کشور هزینه دارد و این هزینه از کجا باید پرداخت شود. کسی که با استفاده از فعالیت اقتصادی درآمدی دارد باید بداند که در کسب این درآمد دیگران هم او را یاری کردند و در درآمد او سهمی دارند و باید مالیاتش را بدهد ممکن است عده‌ای دیگر بگویند کشور را با پول نفت اداره کنید. اما آیا نفت یک منبع پایدار است و یا می‌توان پذیرفت که این نفت تنها متعلق به نسل ما است. نسل امروز ما پدر و مادر نسل‌های آینده هستند و حق ندارند که این منابع را به اتمام برسانند.

اهم سخنان احمدی‌نژاد را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید: 

* اداره کشور هزینه دارد و هزینه آن به دوش همه است و معلوم است که هرکسی درآمد بیشتری داشته باشد باید مالیات بیشتری بدهد چراکه از خدمات بیشتری هم استفاده می‌کند. با استفاده از مالیات باید هزینه‌های اداری، مدیریتی و حاکمیتی کشور پرداخت شود. پرداخت مالیات بالاترین جلوه‌ مشارکت در مدیریت کشور است. البته جلوه‌های دیگری از مشارکت مانند انتخابات هم وجود دارد اما پرداخت مالیات مهم‌ترین جلوه مشارکت در اداره کشور است. 

* طرح تحول اقتصادی طرحی بود که دست‌اندرکاران اقتصادی کشور آرزوی عملی شدن آن را داشتند اما امروز که این طرح توسط مسئولان اجرا شده است این مسئولان مورد تخطئه و فحش و استیضاح قرار می‌گیرند. 

* این طرح را جدی بگیرید فعالیت‌های اقتصادی باید شفاف شود و تمام نقاط ابهام در نظام مالیاتی که می‌تواند منشاء سوء‌استفاده باشد برطرف شود. ساختار دریافت مالیات در کشور باید ساده در دسترس و قابل محاصره باشد.
* در محاسبات مالیاتی دقت کنید که عدالت رعایت شود مبادا همکاری بخاطر مقداری کمی پول از مبالغ هنگفتی که باید به بیت‌المال واریز شود چشم‌پوشی کند. بدانید مردم همواره مقایسه می‌کنند اگر دو نفر که به لحاظ اقتصادی همسان هستند مالیات متفاوتی داشته باشند کار سخت می‌شود و مخفی‌کاری‌ها آغاز می‌شود. ماموران مالیاتی باید مالیات افراد را طوری حساب کنند گویی معلمان برگه‌های دیپلم را که نام و نشانی در آن وجود ندارد تصحیح می‌کنند. 

* ملت ما ملتی با فرهنگ است و دیدید که چقدر زیبا در طرح هدفمندی یارانه‌ها همکاری کرد و تراز اجتماعی خود را در عرصه بین‌المللی صد پله بالا برد. باید در نظام مالیاتی به جایی برسیم که هر فعالیت اقتصادی ثبت و قابل رصد باشد و این شدنی است. 

* (خطاب به سایر قوا)اداره کشور با یک قوه نیست و نباید این‌جور تصور کرد که یک قوه کارگر است و بقیه ارباب می‌باشند همه باید به کمک هم کشور را اداره کنیم به عنوان مثال ثروتی که در ثبت اسناد و املاک وجود دارد کمتر از بازار نیست و ما در این حوزه بیش از یک میلیون ثبت سند و یا تغییر سند مالکیت در سال داریم که همه این‌ها باید مالیات بپردازند، مجلس نیز همچنان که در طرح تحول اقتصادی با دولت همراهی کرد در بقیه موارد اصلاح ساختار نیز همراهی کند. 

* مالیات یک حق عمومی است و نباید تضییع شود. پول نفت باید به زیرساخت‌ها اختصاص یابد و هزینه‌های جاری کشور باید از مالیات تامین شود. ممکن است کسی بگوید پول می‌دهیم، اما خوب خرج نمی‌شود، اما باید بدانید که در این پنج الی شش سال اخیر کارهای بزرگی شده است و دولت تمام تلاش خود را برای صرفه‌جویی به کار گرفته است به طوری که هم اکنون نسبت به شش سال قبل کارکنان دولت ۲۵ درصد کاهش یافته است. 

* کسی که مالیات نمی‌دهد پول ناسالم به درآمدهای خود وارد می‌کند و باید بدانیم که پول ناسالم مثل سم مهلک است و منجر به تخریب اخلاق می‌شود. سیستم بانکی هم نباید با اسم‌های دیگر رباخواری را انجام دهد. مالیات ندادن برداشتن از جیب ۷۵ میلیون است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین