کد خبر: ۱۴۰۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
در راستای کنترل بیماری هاری؛

۷۵۰ قلاده سگ در رفسنجان معدوم شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسئول شبکه دامپزشکی رفسنجان گفت: در راستای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد و کنترل بیماری هاری، ۷۴۸ قلاده سگ ولگرد در رفسنجان معدوم شد.

محمود مقامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در راستای کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین جلوگیری و کنترل قاچاق دام از صدور بارنامه بدون گواهی بهداشتی دامپزشکی ممانعت به عمل آمد. 

وی بیان داشت: به این منظور در جلسه‌ای با حضور رئیس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان کرمان و نماینده پایانه‌های باربری استان، مقرر شد، صدور بارنامه برای محموله‌های دامی و فرآورده‌های آن تنها با مجوز بهداشتی از شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان صورت گیرد. 

مقامی همچنین از پایان فاز دوم تب برفکی در رفسنجان خبر داد و افزود: در این طرح ۷٬۵۰۰ رأس گاو و ۶۰۰۰ رأس گوسفند و بز توسط ۴ مرکز مایه‌کوبی این شهرستان تحت واکسیناسیون قرار گرفتند. 

وی تصریح کرد: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های واگیردار دامی است که با ایجاد تاول‌هایی در دهان و زبان دام‌ها موجب تلفات و آسیب‌های اقتصادی فراوان می‌شود. 

مقامی گفت: همچنین در راستای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد و کنترل بیماری هاری در شهرستان رفسنجان، اقدام به معدوم کردن سگ‌های ولگرد به روش بدون درد شد. 

وی اذعان داشت: در این راستا براساس تصمیم‌گیری کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد شهرستان رفسنجان، سگ‌های ولگرد توسط اکیپ‌ اعزامی از استان خراسان رضوی به صورت زنده گرفته شده و توسط داروهای بیهوشی معدوم شدند. 

مقامی بیان داشت: در این طرح ۷۴۸ قلاده سگ معدوم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین