کد خبر: ۱۴۰۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰

ایلام، رکورددار خودکشی در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول در مجلس درباره مشکلات حوزه انتخابیه‌اش گفت: فقدان سرمایه‌گذاری‌های مولد و در نتیجه آن بوجود آمدن بیکاری در استان ایلام از بارزترین مشکلات این استان است. 

داریوش قنبری در این خصوص به «قانون» گفت: بیکاری در استان ایلام به حدی رسیده است که مشکلات روانی را برای جوانان استان پدید آورده است و این معضل باعث شده تا آمار خودکشی در استان ایلام بالاترین حد را در کل کشور داشته باشد به طوری که امروز رتبه اول خودکشی در ایران به این استان اختصاص یافته است. در سال گذشته این میزان به بیش از دو نفر از هزار نفر رسیده است یعنی از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان ایلام در سال گذشته هزار و ۲۰۰ نفر به دلیل مسائل مالی و بیکاری و عدم توانایی در ازدواج و تخلیه نشدن انرژی خودکشی کرده‌اند. 

نماینده ایلام اضافه کرد: متاسفانه با قول‌های بسیاری که دولت در مورد تامین اشتغال جوانان داده است هنوز هیچ نشانه‌ای از تغییر و تحول در این خصوص مشاهده و احساس نشده است. 

وی ادامه داد: در سفر اول هیات دولت به استان ایلام قرار بود یکصد هزار قطعه زمین آماده و به جوانان برای کار واگذار شود و همچنین پالایشگاهی برای اشتغال جوانان تاسیس شود. در سفر دوم هم دولت قول داد تا هشت کارخانه در هشت شهرستان استان ایلام بسازد و اما در سفر سوم دولت به جوانان وعده اهدای وام‌های قرض‌الحسنه را داد و به آنها گفت که هر کدام از جوانان می‌توانند تعدادی گاو و گوسفند خریداری کنند و به کار مشغول شوند که این موضوع برای جوانان این شهرستان‌ها به عنوان توهین تلقی شده و آنها را ناراحت کرد. به هر ترتیب مصوبات هیچ یک از سفرهای هیات دولت در حوزه اشتغال اجرایی نشده و هر بار اقدامات دولت تنزل پیدا کرد تا جایی که بین جوانان به صورت طنز رواج پیدا کرده است که احتمالا دولت در سفر چهارم وامی برای خرید مرغ و خروس به جوانان پرداخت خواهد کرد. 

قنبری در ادامه گفت: ما در مورد وعده‌های دولت دچار نوعی سردرگمی شده‌ایم و مسئولان به جای اهمیت دادن به واقعیت‌های جامعه فقط وعده می‌دهند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: آمارهایی هم که دولت در زمینه ایجاد اشتغال می‌دهد صحت ندارد. دولت در سال گذشته اعلام کرد که یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده و امسال نیز گفت که دو میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که در هر دو مورد اگر این آمارها صحت داشته باشد آمار بیکاری باید به صفر برسد اما در هر شهری این آمارها دو رقمی است. 

قنبری با بیان این مطلب که استان ایلام از نظر ذخایر نفتی بسیار غنی است، اظهار داشت: در این خصوص کشور عراق اقدامات خوبی انجام داده و با ایجاد پالایشگاه‌های متعدد فرصت‌های بسیاری را برای اشتغال و اقتصاد کشورش ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: متاسفانه در حوزه کشاورزی هم بسیاری از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم و مصوبات بسیاری داشتیم که هنوز اجرایی نشده است. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند به اقتصاد این منطقه کمک کند داد و ستد و تجارت با کشورهای همسایه است که در این مورد هم هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است. 

قنبری همچنین با ابراز تاسف از وضعیت بهداشت در استان ایلام خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمینه بهداشت هم حرفی برای گفتن نداریم و بیمارستان‌هایی که قبلا ساخته شده بود فاقد ابتدایی‌ترین تجهیزات لازم است، ضمن اینکه پزشک متخصص برای درمان بیماران وجود ندارد. ما سعی کرده‌ایم پزشکان و متخصصان را به استان ایلام ببریم و آنها را برای ماندن و معالجه مردم ترغیب کنیم اما متاسفانه هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین