کد خبر: ۱۴۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۸

احمدشهید: پس از سفر جواد لاریجانی به امریکا، امکان دارد که بتوانم به ایران سفر کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گزارشگر ویژه حقوق بشر که اخیرا گزارشی ضدایرانی منتشر کرده است، از احتمال سفرش به ایران خبر داد. 

احمد شهيد در گفت‌وگو با برنامه تفسير خبر VOA، در واکنش به اينکه محمدجواد لاريجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در سفر اخيرش به نيويورک اعلام کرده بود که تدوين گزارش حقوق بشر در ايران کار يکي دو روز نيست و گزارشگر سازمان ملل بايد مدتی در ايران به سر برد تا از نزديک با واقعيت‌های احترام ايران به حقوق بشر آشنا شود، گفت: من برای تهيه گزارشم نياز به زندگی در ايران ندارم. 

وی با بيان اينکه تدوين گزارش حقوق بشر، ملزومات خاصی همچون بازديد از زندان‌ها دارد، افزود: اگر دولت ايران با من همکاری کند و بتوانم از زندان‌های ايران بازديد کنم، می‌توانم گزارش بعدی‌ام را مستند به مشاهداتم بنويسم. 

احمد شهيد در حالی می‌گفت که پس از سفر جواد لاريجانی به امريکا، امکان دارد بتواند به ايران سفر کند که پيش از اين جمهوری اسلامی ايران اعلام کرده بود به او به عنوان فردی که بی‌طرف نيست، اجازه ورود به ايران برای تدوين گزارشش را نمی‌دهد. 

گزارشگر ویژه حقوق بشر افزود: برای تدوين گزارش اولم با محدوديت‌هايی در تعداد لغات و حداکثر زمان سه هفته روبه‌رو بودم. اما در گزارش بعدی‌ام، نگاه عميق‌تری به مسائل حقوق بشری در ايران به‌ويژه زندانيان دهه ۶۰ خواهم داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین