کد خبر: ۱۴۰۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
هم‌زمان با سراسر کشور

نماز ظهر عاشورا در آذربایجان‌غربی برپا می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، از برپایی نماز ظهر عاشورا در ۱۲۰۰ مسجد در سراسر آذربایجان غربی خبر داد. 

"حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری" مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در اقتدا به امام خون و شهادت مردم ولایت‌مدار آذربایجان‌غربی هم‌زمان با سراسر کشور نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) امسال نیز چون سال‌های گذشته در ۱۲۰۰ مسجد شهری و روستایی برگزارمی‌کنند. 

وی گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی علاوه بر مساجد نماز ظهر عاشورا در ارومیه به صورت خیابانی برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام فخری با بیان اینکه هم‌اینک گروه تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی در استان حماسه عاشورا را در قالب آیین‌های عاشورایی باز آفرینی می‌کنند، تصریح کرد: آیین تعزیه‌خوانی به سبب برخورداری از تلفیق مناسب عناصر هنر و آموزه‌های دینی زمینه خوبی برای انتقال مفاهیم و باورهای عاشورایی در جامعه است. 

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در ارومیه یادآور شد: مردم انقلابی برای اثبات پایبندی خود به ولایت و عرض ارادت به فرهنگ ارزش‌مدار عاشورا بعد از ظهر آذرماه با تجمع در خیابان امام(ره) ارومیه در قالب دستجات و هیئات عزاداری گرد هم آمدند. 

براساس این گزارش، بیش از ۱۷۰۰ هیئت مذهبی در ۱۵۰۰ مسجد در سطح شهرها و روستاهای سراسر استان آذربایجان‌غربی از ابتدای ماه محرم میزبان خیل مشتاقان و عزاداران سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین