کد خبر: ۱۴۰۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴

۳ نامزد توپ طلای فوتبال معرفی شدند/ رقابت مسی و رونالدو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسی، رونالدو و ژاوی از سوی مجله "فرانس فوتبال" به عنوان ۳ نامزد نهایی توپ طلای سال ۲۰۱۱ معرفی شدند. 

مهاجم بارسا از بخت بیشتری برای کسب مجدد این عنوان برخوردار است. مسی فصل موفقی را در نیوکمپ آغاز کرده و تا به حال در مجموع رقابت‌های امسال ۵۳ گل برای تیم خود به ثمر رسانده است. 

وی در دیدار پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۱ با درخشش مقابل منچستریونایتد، موجبات قهرمانی بارسا را فراهم آورد ضمن اینکه نمایش خیره‌کننده این بازیکن قهرمانی لالیگا را به هم حساب پپ گواردیولا واریز کرد. 

ژاوی، معمار گل‌های مسی و بدون بحث برترین هافبک فوتبال جهان، یکی دیگر از نامزدهای توپ طلاست و رونالدو که او هم در تمام رقابت‌های امسال ۵۳ گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده، یکی دیگر از مدعیان تصاحب توپ طلاست. 

بر پایه گزارش سایت فیفا، "مارتا" از برزیل، "هوماره ساوا" از ژاپن و "آبی وامباچ" از ایالات متحده، سه نامزد توپ طلای جهان در بخش فوتبال زنان هستند. 

نامزدهای مربی برتر سال فوتبال جهان هم کسانی نیستند جز پپ گواردیولا، مربی بارسلونا از اسپانیا، سرآلکس فرگوسن، مربی اسکاتلندی منچستریونایتد و خوزه مورینیو، مربی پرتغالی رئال مادرید.

همچنین "برونو بینی" از فرانسه، "نوریو ساساکی" مربی ژاپن و "پیا سوندهاگ" از سوئد به عنوان سه نامزد برترین مربی سال فوتبال زنان معرفی شدند. 

این در حالی است که لیونل مسی از آرژانتین، نیمار از برزیل و وین رونی از انگلستان به عنوان نامزدهای گل برتر سال تحت عنوان "جایزه پوشکاش" معرفی شدند. 

مربیان و کاپیتان‌های فوتبال جهان در انتخاب این نفرات نقش داشته‌اند و اسامی نفرات برتر در تاریخ نهم ژانویه سال ۲۰۱۲ (۱۹ دی) در زوریخ، مقر فدراسیون بین‌المللی فوتبال در سوییس، اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین