کد خبر: ۱۴۰۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴

تشدید تدابیر امنیتی در کربلا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منابع خبری از حضور بیش از پنج میلیون عزادار در مراسم عاشورای حسینی در کربلای معلی در سایه تشدید تدابیر امنیتی برای حفظ امنیت مراسم خبر می‌دهند. 

بر اساس گزارش رسانه‌ها، آخرین خبرها از کربلای معلی از حضور میلیونی و پرشور زائران حسینی در مراسم روز عاشورا حکایت می‌کند، کربلا همچنان شاهد ورود هیئت‌های عزاداران حسینی از مناطق مختلف عراق است، ده‌ها هزار نفر نیز از مناطق مختلف جهان در مراسم عاشورای حسینی شرکت کرده‌اند. 

همچنین نیروی هوایی عراق نیز کار پشتیبانی از نیروهای زمینی را در حفظ امنیت مراسم عاشورای حسینی در کربلای معلی به عهده دارد.

این در حالی است که مقامات امنیتی کربلا برای خنثی کردن هر گونه عملیات تروریستی تکفیری‌ها و حمایت از زائران تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.

منابع عراقی به شرکت بیش از پنج میلیون زائر در مراسم عاشورای حسینی اشاره می‌کنند.

میلیون‌ها زائر از عراق و خارج از این کشور و ملیتهای مختلف از چند روز پیش به سمت کربلای معلی در حرکت بودند تا در مراسم سالروز شهادت جانسوز سالار شهیدان جهان، حضرت امام حسین(ع) شرکت کنند.

در شهر کاظمین، نیز صدها هزار زائر در حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) برای شرکت در احیای عاشورای حسینی حضور یافته‌اند.

منابع خبری از شهادت ۳۳ نفر و زخمی شدن ۶۰ نفر از زائران کربلا بر اثر انفجار ۳ دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در استان بابل در جنوب بغداد خبر داده‌اند.

همچنین دست کم ۱۰ نفر بر اثر انفجارهایی که هیئت‌های عزاداری حسینی را در بغداد هدف قرار داد، شهید و ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین