کد خبر: ۱۴۰۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹

هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان هواشناسی با اعلام ادامه شرایط ناسالم در تهران از افزایش آلودگی هوای تهران در روزهای آینده به دلیل ایجاد پدیده وارونگی هوا خبر داد. 

این سازمان همچنین اعلام کرد: در ماه‌ های آذر و دی به دلیل پدیده‌ای که از آن به وارونگی هوا یاد می‌شود تهران شدیدترین روزهای آلوده را به خود خواهد دید. (وارونگی هوا یا وارونگی گرمایی به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع، دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی می‌باشد. در شهرهای بزرگ وارونگی هوا معمولاً باعث آلودگی هوا می‌شود.) 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران در این باره گفت: چنانچه وارونگی هوا در هفته آینده افزایش یابد کمیته اضطراری آلودگی هوا تشکیل جلسه می‌دهد تا تصمیمات لازم را اتخاذ کند. 

رشیدی علت افزایش آلودگی هوا را افزایش تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها عنوان کرد و افزود: برای اینکه ذرات معلق کمتر از ۵ / ۲ میکرون و در حد استاندارد باشد حتماً باید در بحث ناوگان و نوع خودروها بازنگری شود در غیر این صورت با مشکلات بیشتر روبرو خواهیم شد. 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران با بیان اینکه قرار بود استاندارد یورو ۳ از سال گذشته اجباری شود گفت: خودروسازان و وزارت نفت با این عنوان که سوخت متناسب باخودروها نیست این طرح را به تعویق انداختند و قرار است در سال‌های بعد اجرایی شود. 

رشیدی در ادامه افزود: تهرانی ها شرایط ناسالم را در حالی سپری می کنند که طرح معاینه فنی خودروها هم ۵ ساله شده است و این در حالیست که به گفته صدرالدین علیپور رئیس ستاد معاینه فنی خودرو تهران خودروسازان گارانتی خودروی تولید شده خود را تنها یک سال اعلام می‌کنند و این بدین معناست که تولید کننده خود می‌گوید خودروی من تنها به مدت یک سال یا ۳۰٬۰۰۰ کیلومتر گارانتی دارد بنابر این چطور می‌شود امید داشت خودرویی در مدت زمان ۵ سال بدون مشکل باشد؟ 

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران در ادامه با بیان اینکه آلودگی هوا به ویژه در نیمه دوم هر سال مطرح می‌شود افزود‌: متاسفانه با این حال هیچ گاه برنامه‌ها و طرح‌های کاهش آلودگی دنباله‌دار نمی‌شود و تنها وقتی آلودگی هوا به مرحله اضطرار می‌رسد کمیته اضطراری آلودگی هوا با تشکیل جلسه به تعطیلی و سخت‌گیری در تردد خودروها اکتفا می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین