کد خبر: ۱۴۰۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷

تسهیلات پلیس برای پرداخت جرایم سال ۸۹ تا نیمه شب شنبه ۱۹ آذر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهلت پرداخت جریمه‌های رانندگی سال ۸۹ شنبه ۱۹ آذرماه به پایلان می‌رسد. پلیس اعلام کرده تا ساعت ۱۰ روز شنبه آینده، آماده ارائه خدمات در مراکز پلیس +۱۰ است.

به گفته سرهنگ جهانگیری، معاون فنی مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بر اساس تمهیدات اتخاذ شده تمامی مراکز پلیس +‌۱۰ در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه آینده (۱۷، ۱۸ و ۱۹ آذرماه سال جاری) تا ساعت ۲۲ نسبت خدمات به این دسته از رانندگان ارائه می‌کنند.

او درباره پرداخت جریمه‌ها گفت: رانندگان می‌توانند برای پرداخت الکترونیکی قبوض جریمه خود، شماره VIN خودرو خود را به همراه ستاره در انتهای آن به پیامک ۳۰۰۰۵۱۵۱ ارسال کنند تا شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه برای آنان ارسال شود. در عین حال شهروندان می‌توانند تا پایان روز شنبه ۱۹ آذر ماه سال جاری تا ساعت ۲۲ با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ نسبت به دریافت قبض جریمه و پرداخت الکترونیکی آن اقدام کنند.

بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، دو برابری جریمه رانندگان تا پایان سال ۸۹ در صورت پرداخت تا ۱۹ آذر ماه بخشیده می‌شود. پلیس از مجچلس خواسته بود تا این مهلت را تمدید کند. اما مجلس با آن مخالفت کرد. به همین دلیل مالکان خودروها فقط تا روز شنبه مهلت دارند تا جرایم سال ۸۹ را پرداخت کنند. در غیر این صورت جریمه آنان دو برابر می‌شود.

به گفته معاون فنی مهندسی راهور بخشودگی دو برابری جریمه معوق رانندگان مربوط به سال ۹۰ نمی‌شود،‌ او همچنین گفت: "رانندگانی که تا پایان روز شنبه نسبت به پرداخت بدهی جریمه معوق سال ۸۹ خود اقدام نکنند تمام جرائم معوق آنان مجددا از روز یکشنبه دو برابر می‌شود. بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگانی که چهار ماه قبض جریمه خود را پرداخت نکنند پلاک‌شان در سیستم توقیف و ارائه هر گونه خدمات خودرویی به آنان متوقف می‌شود. همچنین رانندگانی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه داشته باشند نیز خودروشان بر اساس قانون جدید توقیف شده و گواهینامه راننده ضبط می‌شود."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین