کد خبر: ۱۴۰۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۰

سفیر سوئیس به وزارت‌خارجه احضار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با احضار سفیر سوئیس در تهران، ضمن اعتراض بسیار شدید به تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی امریکا به عمق حریم هوایی ایران، توضیحات فوری و اقدامات جبرانی دولت امریکا در این زمینه را خواستار شد. 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با احضار سفیر سوئیس در تهران، ضمن اعتراض بسیار شدید به تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی امریکا به عمق حریم هوایی ایران، توضیحات فوری و اقدامات جبرانی دولت امریکا در این زمینه را خواستار شد.

این تجاوز هوایی با اقدام به موقع و مقتدرانه نیروهای مسلح روبرو و هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا در خاک ایران به زمین نشانده شد.

در یادداشت اعتراض دولت ایران که عصر امروز به سفیر سوئیس، حافظ منافع امریکا در ایران تسلیم شد، با اشاره به افزایش اقدامات تحریک آمیز و مخفیانه امریکا علیه ایران، از جمله تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی آر کی یو 170 به عمق حریم هوایی ایران آمده است این اقدام دولت آمریکا نقض تمام قوانین و مقررات شناخته شده بین المللی و اقدام علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است و طبعاً همه مسئولیت آن بر عهده دولت آمریکاست.

دولت جمهوری اسلامی ایران با اعلام شدیدترین اعتراضات خود عواقب تکرار چنین رفتارهایی را متوجه دولت آمریکا دانسته و حـــق پی گیری شایسته موضوع را برای خود محفوظ می داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین