آفتابنیوز : آفتاب: رییس پژوهشکده بیمه ایران گفت: عرضه محصولات شرکتهای بیمهای در شرایط فعلی نمیتوانند ریسکهای اقتصادی را پوشش دهند.
غدیر مهدوی اظهار داشت: محصولات بیمهای ارائه شده در صنعت بیمه پاسخگوی بسیاری از ریسکهای اقتصادی در شرایط فعلی با تعاریف کنونی را ندارند.
به گفته وی علت این امر عدم بازاریابی مناسب در صنعت بیمه و همچنین نبود تعاریف لازم در این زمینه برای پوششهای ریسکی بیمه است.
رییس پژوهشکده بیمه ایران تاکید کرد: در حال حاضر با شرایط فعلی نباید امیدی به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور داشت.
مهدوی در ادامه به حوزه تقاضا در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: در عین حال که صنعت بیمه در حوزه عرضه با مشکلات عدیدهای مواجه است حوزه تقاضا نیز به دلیل ریسکگریزی مشتریان و عدم آینده نگری در بین مردم با چالشهای مشابهای مانند عرضه مواجه است.