کد خبر: ۱۴۰۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱

درویش‌: سینمای ایران از لحاظ مدیریت، اقتصاد و ممیزی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: احمدرضا درویش کار گردان فیلم‌های سینمایی دوئل و رستاخیز معتقد است که امروز سینمایی ایران از لحاظ شرایط اقتصادی، مدیریتی و ممیزی در وضعیت مطلوبی نیست. 

احمد رضا درویش در اولین گفت‌وگوی خود بعد از پایان فیلمبرداری فیلم روز رستاخیز با اشاره به روند ساخت این فیلم گفت: تحقیقات این فیلم و تصمیم جدی برای ساخت این فیلم از ۹ سال پیش و بعد از پایان فیلمبرداری فیلم دوئل آغاز شد و اواخر سال ۸۱ تحقیقات این فیلم آغاز شد و حدود ۴ سال صرف تحقیقات و نگارش فیلم شد این تحقیقات در بخشهای تاریخی، مضمونی، تولیدی و زیبایی‌شناختی حادثه عاشورا صورت گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات با هدف شناخت دوران و وضعیتی که پیش و پس از واقعه عاشوراوجود داشت انجام شد و هدف ما این بود که یک نگاه عمیقی به اتفاقات داشته باشم و مبتنی بر آن نگاه بتوانیم بوسیله سینما قدمی کوچک در تبیین حرکت امام حسین (ع) برداریم.

کار گردان فیلم روز رستاخیز که به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی در برنامه پرانتز باز رادیو نمایش صحبت می‌کردادامه داد: دو سال صرف پیش تولیدفیلم شده است و یک سال هم صرف فیلمبرداری و هم اکنون هم فیلم در مرحله فنی و تدوین قرار دارد.

درویش با اشاره به اهمیت داستان فیلم افزود: با توجه به موضوع و مضمون مهم فیلم نزد مسلمانان و شیعیان تمام تلاش خود را کردیم که در تمام زمینه‌های فنی هنری و پژوهشی و منابع سرمایه‌ای از همه امکانات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اماباید بگویم که دست اندرکاران فیلم معتقدند که نام ابا عبدالله (ع) کمک اصلی و پشتیبان واقعی پروژه است و امیدوارم بتوانیم دین خود را ادا کنیم. 

درویش با اشاره به کمبود ساخت آثاری با مضمونهای دینی در سینما گفت: امروز مخاطبان به همه فیلم‌ها و گونه‌های مختلف نیاز دارند و سینما هم باید به این نیازها پاسخ بدهد سینمای ما هم در ۳۰ سال قبل نشان داده است که یک سینما موقر و متعهد است.

وی ادامه داد: در زمینه مسایل تاریخی و دینی عرصه برای تولید آثار فراهم است و علاقه اصلی در بین هنرمندان وجود دارداما وضعیت سینمای ایران به لحاظ مضمون و اقتصادی و مدیریت و ممیزی در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد به خصوص در زمینه اقتصادی سینما ما از بضاعت کمی برخوردار است.

کار گردان فیلم دوئل تاکید کرد: فیلم‌های تاریخی به لحاظ ملی می‌تواند دست مایه اساسی برای ساخت فیلم باشد اما متاسفانه سینمای ایران از از بضاعت اقتصادی کافی برای این امر برخوردار نیست لذا در تولید در سینما به موضوعات ارزان که سریع درآمد خود را به دست بیاورد توجه می‌شود. 

کار گردان فیلم روز رستاخیز درباره زمان نمایش فیلم گفت: اولین نمایش فیلم حدود دو ماه قبل از محرم سال ۹۱ است. 

و باید تاکید کنم که تولید این فیلم کاملا در بخش خصوصی است و حتی محدود به ایران نبوده است و منابع سرمایه‌ای این فیلم از عاشقان ابا عبدالله (ع) و با نیت ترویج فرهنگ عاشوراتوسط عاشقان ان حضرت در داخل و خارج کشور تامین شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین