کد خبر: ۱۴۰۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۸

نبود گاز شهری مهمترین معضل بافق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با اینکه گاز شهری یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه است اما شهرستان بافق در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد همچنان از نعمت گاز شهری محروم است. 

با وجود مصوبه سفر دوم هیات دولت به استان یزد برای آغاز عملیات اجرایی گاز به شهرستان بافق، در سفر دوم بنا به دلایلی این کار آغاز نشد. 

مجددا در سفر سوم مصوب شد عملیات گاز رسانی به شهرستان بافق حداکثر تا پایان اسفند ۱۳۸۹ آغاز شود که عملیات اجرایی آن به طور رسمی با دو ماه تاخیر آغاز شد. 

از آنجا که در سفر سوم هیات دولت مصوب شد کار گاز رسانی به بافق تا پایان سال ۱۳۹۰به سرانجام برسد، متاسفانه تاکنون تلاش جدی در این زمینه صورت نگرفته است. 

گروهی از شهروندان بافقی ضمن گلایه از وعده و وعیدهای مسئولان وعدم اجرای این مصوبه هیات دولت، خواستار تسریع در شروع عملیات گازرسانی به این شهرستان شدند. 

شهروندان بافقی اظهار داشتند: جای بسیار تاسف است که این شهرستان که از مناطق غنی معدنی کشور است از نعمت گاز شهری رنج ببرد. 

مردم بافق معتقدند که نبود گاز شهری در شهرستان بافق بزرگترین معضل این شهرستان است و در حالی که حتی اکثر روستاهای کشور از این نعمت برخوردار هستند، چرا این شهرستان باید از نعمت گاز شهری محروم باشد. 

مردم بافق همچنان که از مسئولان خواهان توجه به حل و فصل سایر مسائل و مشکلات شهرستان بافق هستند، خواستار قرار دادن مسئله گازرسانی به این شهرستان در اولویت امور و برنامه ها هستند. 

شهرستان بافق از جمله شهرستان‌های مهم و معدنی کشور به شمار می‌رود که گازرسانی به این شهرستان از مصوبات نخستین سفر هیات دولت به استان یزد بود اما اکنون با گذشت چند سال از این مصوبه، هنوز به مرحله اجرا درنیامده است. 

مسئولان شرکت گاز استان یزد عملیات گازرسانی در مناطق مختلف استان یزد را چندی پیش آغاز کردند اما در برخی مناطق هنوز عملیات به صورت محسوس قابل مشاهده نیست. 

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در یکی از نشست‌های خود اعلام کرده بود که اجرای پروژه‌های گازرسانی منوط به پرداخت بدهی معوقه مشترکان گاز استان یزد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین