کد خبر: ۱۴۱۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۱

دلنوشته خاتمی خطاب به خواهر داغدارش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمد خاتمی در یادداشت تسلیتی به مناسبت در گذشت همسر خواهرش “مرحوم حاج محمد خلیلی اردکانی” که صبح یکشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۰ دار فانی را وداع گفت، نوشته است: آن سوی رنج‌ها و دلگیری‌ها و ناکامی‌ها که دنیای محدود و بسته را فراگرفته است؛ فضای باز و عطر‌آگین و دل‌انگیزی است که ایمان باورمندان دریا دل پدید می‌آورد و انسان مومن که دل در گروِ عشقِ به حق، جلّ و علی دارد، رنج‌ها را با سینه‌ای گشاده برخود هموار می‌کند و جز به عظمت خداوند نمی‌اندیشد و تسلیم در برابر تقدیرِ او را شرط بندگی، که عین آزادگی است، می‌داند. 

متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خواهر والا قدرم سرکار فاطمه خانم خاتمی!

آن سوی رنج‌ها و دلگیری‌ها و ناکامی‌ها که دنیای محدود و بسته را فراگرفته است؛ فضای باز و عطرآگین و دل‌انگیزی است که ایمان باورمندان دریا دل پدید می‌آورد و انسان مومن که دل در گروِ عشقِ به حق، جلّ و علی دارد، رنج‌ها را با سینه ای گشاده برخود هموار می‌کند و جز به عظمت خداوند نمی‌اندیشد و تسلیم در برابر تقدیرِ او را شرط بندگی – که عین آزادگی است – می‌داند.

و خدا را سپاسگزارم که شما خواهر مومن و والانگر و دریادلم، بنده خوب خدائید و خشنود به خشنودی او، چنانکه عزیز از دست رفته امان جناب محمد خلیلی بزرگوار، که رحمت حق بر او باد، چنین بود.

و مگر خوبی و والائی و رضایتمندی نسبت به تقدیر الهی را در هجران تابسوز “شهید والا مقام حسن عزیز” که عین خوبی و پاکی بود نشان ندادید و داغ سوزان آن شهید گلگون کفن را با تمسک به لطف حضرت حق به گلستانِ سرد و دلِ آرامِ خشنودی خداوند مبدل نکردید؟

اینک خلیلی عزیز در کنار فرزند شهیدش بر خوان گسترده رحمت الهی، پاداش نیکی و پاکی خود را می‌گیرد و انشاالله همنشین و همسخن با موالی معصوم خود که همواره به آنان عشق می‌ورزید، جایگاهی بس والا دارد.

دل دریائیت به نور هدایت حق روشن و روان پاک جناب خلیلیِ گرامی برخوردار از رضوان الهی باد!

به فرزندان عزیز، شکیبا و مهربان شما از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم.

عمرتان به بلندای آسمان، دراز و جان‌تان چون آفتاب، درخشان باد.

سید محمد خاتمی
۲۰ / ۹ / ۱۳۹۰
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین