کد خبر: ۱۴۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰

پرواز تهران - بوشهر به خاطر گرد و خاک لغو شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی شعبه بوشهر گفت: به دلیل ریزگردهای معلق در آسمان این استان که منجر به کاهش دید افقی خلبان شده است، پرواز تهران - بوشهر صبح روز دوشنبه لغو شد. 

احمد ماحوزی افزود: با وجود گذشت سه ساعت از زمان پرواز تهران به مقصد بوشهر به دلیل مناسب نشدن شرایط دید افقی خلبان در فرودگاه بوشهر این پرواز انجام نمی‌شود.
 
وی یادآورشد: میزان دید افقی خلبان در بامداد روز دوشنبه در فرودگاه بوشهر یک‌هزار و ۵۰۰ متر بود که حداقل دید برای فرود و برخاستن هواپیما در فرودگاه بوشهر که مجهز به سیستم‌های پیشرفته ناوبری نیست باید ۲۵۰۰ متر باشد. 

ماحوزی اضافه کرد: برای رفاه حال مسافران نوع هواپیمای ایرباس پرواز صبح تهران به بوشهر در بعد از ظهر امروز به ۷۴۷ که هواپیمای دو طبقه است و در مسیرهای خارجی استفاده می‌شود، تغییر کرده است. 

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی شعبه بوشهر اظهار داشت: این امر باعث خواهد شد تا کل مسافران نوبت‌های صبح و بعد از ظهر تهران به بوشهر و بالعکس منتقل شوند. براساس برنامه‌ریزی انجام شده پرواز نوبت بعد از ظهر در ساعت هجده و پنجاه دقیقه فرودگاه بوشهر را به مقصد تهران ترک خواهد کرد. 

ماحوزی گفت: پرواز شماره ۸۰۱۴ مشهد به بوشهر که به دلیل کافی نبودن دید خلبان صبح دوشنبه در فرودگاه شیراز به زمین نشست نیز هنوز تعیین تکلیف نشده است. این مقام مسوول با اشاره به اینکه این پرواز باید در ساعت هفت و سی دقیقه در فرودگاه بوشهر به زمین می‌نشست افزود: در صورت مساعد نشدن شرایط جوی در استان بوشهر هواپیمای شرکت هواپیمایی ایرتور پرواز مسیر مشهد - بوشهر از فرودگاه شیراز به سمت مشهد بازخواهد گشت. 

وی یادآورشد: مسافران این پرواز مجاز هستند که در صورت تمایل در فروگاه شیراز پیاده شده و با وسیله حمل و نقل زمینی به بوشهر مسافرت کنند یا دوباره به مشهد برگردند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین