کد خبر: ۱۴۱۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷

مرگ معترض چینی در بازداشتگاه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام‌های چینی می‌گویند فردی را که به اتهام نقش داشتن در آشوب‌ها و اغتشاش‌های خشونت‌آمیز بازداشت کرده بودند، در بازداشتگاه پلیس درگذشته است. 

مقامات محلی استان گوانگدونگ چین گفته‌اند که این فرد که شو جینبو نام داشت، در سومین روز بازداشت، به علت حمله قلبی درگذشت.

در ماه سپتامبر، ناآرامی‌هایی در روستایی در این استان روی داد. 

این آشوب‌ها زمانی آغاز شد که جمعیت خشمگین به ساختمان‌های دولتی حمله کرده و با پلیس بر سر آنچه "غصب غیرقانونی" زمین‌هایشان توسط مقامات فاسد خواندند، درگیر شدند. 

مردم منطقه می‌گویند آقای شو، عضو کمیته‌ای بود که سعی کرد با مقامات مذاکره کند. 

این احتمال اینک وجود دارد که با مرگ این فرد، جرقه ناآرامی‌های جدید در این منطقه زده شود. 

پلیس نیروهایی به این روستا اعزام کرده تا مانع از درگیری‌های احتمالی شود. 

در سایت‌های اینترنتی، واکنش خشمگینانه‌ای به خبر مرگ این فرد مشاهده شده است. کاربران، گفته‌اند که شو جینبو تنها سعی داشت با مقامات مذاکره کند. 

چندی پیش هو جینتائو، رئیس‌جمهوری چین در سخنرانی خود به مناسبت نودمین سالگرد شکل گیری حزب کمونیست هشدار داد که فساد در این حزب ممکن است به قیمت از دست دادن حمایت مردم تمام شود. 

آقای هو که به زودی از رهبری حزب کمونیست کنار می‌رود، خاطرنشان کرده بود که "فساد دولتی باعث از دست رفتن حمایت و اعتماد مردم می‌شود و ما نباید قدرتمان را به ابزاری برای کسب منافع شخصی تبدیل کنیم." 

حزب کمونیست چین از سال‌ها پیش برنامه‌ای را برای مبارزه با فساد مالی و اداری آغاز کرده و تا کنون چندین مقام ارشد این حزب به دلیل دست داشتن در فساد دولتی اعدام شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین