کد خبر: ۱۴۱۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴

تعلیق در پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابراهیم دستمزد، رییس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان و دبیر کانون‌های بازنشستگی فولاد و معادن زغال‌سنگ کشور با اشاره به اعتراضات و تحصن بازنشستگان معادن و فولاد از عدم پرداخت مستمری ۸۰هزار بازنشسته و اخلال در خدمت‌رسانی درمانی برای ۴۰۰هزار خانوار این صنعت انتقاد کرد. 

رییس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان، حسینی، وزیر اقتصاد و دارایی را عامل اصلی به وجود آمدن این مشکل اعلام کرده و از رییس‌ [دولت] و وزیر صنعت و معدن و تجارت درخواست رسیدگی عاجل به این بحران را کرد.

دستمزد با اشاره به وضعیت سخت و مشقت‌بار بازنشستگان این صنعت که سال‌ها با شرایط سخت تونل‌های مخوف معادن در اعماق صدها متری زمین به کشور خدمت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این عزیزان اکنون با بیماری‌های فراوان تنفسی و خونی و استخوانی ناچارند به صورت قطره‌چکانی و با واریز سه تا چهار مرحله در ماه حقوق حقه خود را دریافت دارند و به سختی روزگار بگذرانند.

دبیر کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور صندوق فولاد ادامه داد: اما وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی به دلیل بخشی‌نگری و شتاب بدون مطالعه در واگذاری‌های اصل ۴۴، واحدهای فولادی را به بخش خصوصی واگذار کرد اما هیچ‌گونه فکری در خصوص وضعیت ۸۰هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر و ۴۰۰هزار خانواده آنها نکرده و تکلیف کسورات پرداخت‌شده به دولت هیچ‌گاه مشخص نشده است.

وی ادامه داد، جالب اینجاست که سهام همین واحدهای فولادی را هم به سهام‌عدالت و آموزش‌وپرورش و تامین‌اجتماعی واگذار کرده‌اند، اما سازندگان و گردانندگان واقعی این صنعت از دریافت حقوق حقه خود محروم شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین