کد خبر: ۱۴۱۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد:

تغییر نظام آموزشی مدارس از سال آینده امکان‌پذیر نیست

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: امروز چهارشنبه درحاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی علی عباسپور فرد تهرانی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی نسبت به آنچه اقدامات عجولانه وزارت آموزش و پرورش خواند انتقاد کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در آخرین جلسه تنظیم سند تحول آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش‌بینی شد تغییر نظام آموزش و پرورش به نظام ۶، ۳، ۳ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش مرتب در رسانه‌ها از اجرای نظام ۶، ۳ ، ۳ از ابتدای مهرماه سال آینده سخن می‌گوید، گفت: در سند تحول آموزش و پرورش که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده به هیچ‌وجه نظام ۶، ۳، ۳ به تصویب نرسیده است، آنچه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده کلیات این طرح است که بر اساس آن آموزش و پرورش موظف شده است، ظرف دو ماه راهکارها و آیین‌نامه اجرایی تغییر نظام آموزش و پرورش را تهیه کرده و به شورای انقلاب فرهنگی ارائه دهد.

عباسپور با تاکید بر اینکه عجله وزارت آموزش و پرورش برای اجرای نظام ۶، ۳ ، ۳ به هیچ وجه برای ما قابل توجیه نیست، گفت: تدوین کتب پایه ششم ابتدایی هنوز به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش نرسیده است، چطور وزارت آموزش و پرورش می خواهد از ابتدای مهرماه سال آینده فضای لازم و کتب آموزشی را برای این پایه جدید فراهم کند.

وی افزود: تعجیل های وزارت آموزش و پرورش و اقدامات بدون پشتوانه عمیق کارشناسی این وزارتخانه باعث شده ما نگران آموزش و پرورش فرزندانمان باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اقدام وزارت آموزش و پرورش در تعطیلی پنج‌شنبه دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و مقطع راهنمایی را نیز طرحی غیر کارشناسی خواند و گفت: وزارت آموزش و پرورش پیش از اجرای این طرح تبعات فرهنگی و آموزشی آن را بررسی نکرده بود و الان اعلام می‌کند تا پایان آذرماه این طرح را ارزیابی می‌کنیم.

وی افزود: در صورتی که وزارت آموزش و پرورش پنج‌شنبه‌ها را فرصتی برای تفکر و شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان بداند این طرح خوب است اما این وزارتخانه هیچ برنامه‌ریزی برای روزهای ‌پنج‌شنبه دانش‌آموزان ندارد.

عباسپور با تاکید بر اینکه عجله وزیر آموزش و پرورش در تغییر نظام آموزش و پرورش از نظر ما شعاری و تبلیغاتی است، گفت: هرگونه تغییر در نظام آموزش و پرورش باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد این اقدام آقای حاجی‌بابایی خلاف قانون است و کمیسیون اجازه چنین تخلفی را به وزارت آموزش و پرورش نمی‌دهد.

وی افزود: تاکید وزیر آموزش و پرورش بر اجرای نظام ۶،۳،۳ بدون تصویب جزئیات آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکتی عجولانه، خودسرانه و بدون مطالعات بوده و مورد تایید ما نیست و به ضرر نظام آموزشی کشور خواهد بود.

عباسپور تصریح کرد: برای اجرای این سیستم جدید باید سیستمی طراحی شود که از اول دبستان تا پایان مقطع دبیرستان را اصلاح کند تا پیوستگی لازم را داشته باشد زیرا در صورتی که تنها دوره ششم ابتدایی را به ساختار نظام آموزش و پرورش اضافه کنیم اصلاح نظام صورت نخواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به نامه ای که از طرف حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، گفت: در این نامه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به حذف درس آموزش آمادگی دفاعی از دروس دانش‌آموزان اعتراض کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین