کد خبر: ۱۴۱۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴

پوتین: واشنگتن قذافی را کشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر ورسیه امروز در سخنانی بی‌سابقه آمریکا را عامل کشتن دیکتاتور سابق لیبی دانست که این امر خشم مقامات واشنگتن را بر انگیخت. 

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد نیروهای ویژه آمریکا در کشتن معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی نقش داشتند. 

وی در جلسه پرسش و پاسخ سالانه که با شهروندان روس انجام شد در پاسخ به این پرسش که چه کسی قذافی را کشت؟ گفت: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا با کمک نیروهای ویژه این کشور به کاروان در حال حرکت قذافی یورش بردند و سپس مخالفان و انقلابیون را فراخواندند و آنها نیز بدون بازجویی و محاکمه قذافی، وی را کشتند. 

روسیه پیش از این نیز از جمله مخالفان حمله کشورهای غربی به لیبی بود و در نشست شورای امنیت برای تصویب قطعنامه حمله هوایی ناتو به لیبی رای ممتنع داده بود. 

از سوی دیگر به محض اینکه اظهارات ضد‌آمریکایی پوتین از شبکه‌های خبری دنیا پخش شد مقامات واشنگتن نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند. 

خبرگزاری فرانسه در این رابطه به نقل از دولت آمریکا گزارش داد که اظهارات پوتین بی‌پایه و اساس است. 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: نسبت دادن کشتن قذافی به نیروهای ویژه آمریکا ادعایی پوچ و بی‌ارزش است. 

وی افزود: نیروهای آمریکایی در جنگ لیبی به صورت دریایی و هوایی از نیروهای ناتو حمایت می‌کردند و اصلاً در عملیات زمینی نقش نداشتند. 

معمر قذافی روز پنج‌شنبه ۲۸ مهر ماه در حالی که در لوله فاضلاب در شهر ساحلی سرت پنهان شده بود به دست انقلابیون و به ضرب ۲ گلوله در شکم و سر به هلاکت رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین