کد خبر: ۱۴۱۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶

از تریبون نمازجمعه: مخالفان نظام علوی حق ورود به سازمان‌های حکومتی را ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: سیره علوی در برخورد با مخالفان و دشمنان خود علاوه بر این‌که مباحث حقوقی را تا حدودی روشن می‌کند به لحاظ اخلاقی و انسانی نیز می‌تواند مفید و آموزنده بوده و نگاه اسلام را نسبت به سیاست و حکومت در حاکمیت اسلامی به نمایش بگذارد زیرا یکی از مهم‌ترین بحث‌های سیاسی و حاکمیتی بررسی حقوق مخالفان است. 

گزیده سخنان وی به این شرح است: 

• در هر حکومتی مطرح است که مخالفان در یک نظام باید دارای چه جایگاهی باشند و حاکمیت نیز باید با مخالفان نظام چگونه برخورد کند زیرا اگر مخالفان حاکمیت اسلامی حق و حقوقی داشته باشند باید در نظر گرفته شود که آن حق چیست و به چه میزانی می‌باشد. 

• مخالفان نظام اسلامی باید در یک دسته‌بندی به ۴ گروه مخالفان و دشمنان اعتقادی، معاندان ستیزه‌گر، دنیاطلبان و زیاده‌خواهان و خادمان حاکمیت جور تقسیم می‌شوند. سیره علوی در مخالفت با ۴ گروه ذکر شده تفاوت بارزی را قائل است زیرا اولا هیچ کدام از این گروه‌ها حق ورود به سازمان‌های حکومتی را ندارند و مسوولان نباید کارهای نظام و مردم را به آن‌ها واگذار کنند. 

• علی (ع) در برخورد با مخالفان و دشمنان از شیوه‌های نصیحت و روشنگری، رعایت اصول انسانی، رعایت عدالت و رعایت اصول اخلاقی استفاده می‌کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین