کد خبر: ۱۴۱۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸

اصلاح‌طلب‌ها و اصول‌گرایان در مراسمی که آیت‌الله هاشمی برگزار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم ترحیم مرحوم هاشمیان امام جمعه رفسنجان عصر یکشنبه توسط آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مسجد نور تهران برگزار شد. 

این مراسم بار دیگر به محفلی تبدیل شد تا چهره‌های سیاسی کشور زیر یک سقف جمع شوند و چهره‌های سیاسی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب با هم ملاقات داشته باشند. 

در ادامه حاشیه‌نگاری خبرنگار خبرآنلاین از این مراسم می‌آید: 

محمد هاشمی و حسین مرعشی از مهمانان این مراسم استقبال می‌کردند. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز به عنوان برگزارکننده این مراسم در ورودی سالن برگزاری مراسم ختم مسجد نور نشسته بود. 

حاضران در مراسم از طیف‌های مختلف سیاسی کشور بودند. چهره‌هایی نظیر غلامرضا مصباحی‌مقدم و موسی قربانی از اصول‌گرایان و محمدرضا عارف، غلامحسین کرباسچی‌، محمدعلی ابطحی، محمدرضا خباز، جواد اطاعت، محسن رهامی و علیرضا محجوب نیز برخی از اصلاح‌طلبان حاضر در مراسم بودند. 

در این مراسم برخی از چهره‌هایی که به‌خاطر وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ ریاست‌جمهوری رسانه‌ای شده بودند حضور داشتند. به عنوان مثال پیمان عارف، دانشجویی که به اتهام توهین به رییس‌جمهور شلاق خورده بود در این مراسم حضور داشت. 

نیروی انتظامی برای برگزاری این مراسم تمهیدات ویژه‌ای را اندیشیده بود. محدودیت‌های رفت آمد خودرو‌ها در حاشیه مسجد نور و میدان فاطمی از جمله این تمهیدات ترافیکی امنیتی - بود. 

بسیاری از حاضران در این مراسم برای ابراز همدردی با بیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و آیت‌الله هاشمیان دسته گل اهدا کرده بودند به طوری که تنها در خارج از ساختمان بیش از سی دسته گل قرار گرفته بود. 

حجت الاسلام مجید انصاری که سخنران این مراسم بود به تمجید از شخصیت برجسته آیت الله هاشمیان امام جمعه متوفی رفسنجان پرداخت. 

وی همچنین به دفاع از شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و انتقاد از هجمه‌های رسانه‌ای علیه شخصیت وی پرداخت. 

ازدحام جمعیت در این مراسم به حدی بود که بسیاری از حاضران پس از ادای احترام و عرض تسلیت به برگزارکنندگان، سالن را ترک می‌کردند. 

در این مراسم چهره‌های غیرسیاسی نظیر آیت‌الله فاطمی‌نیا و مسئولان سابق نظام نظیر علی یونسی وزیر پیشین اطلاعات نیز حضور داشتند. 

این مراسم همزمان با اذان مغرب به پایان رسید.

ایسنا نیز نوشت: در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين محمدی گلپايگانی رئيس دفتر مقام معظم رهبری و آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و برخی چهره‌ها و شخصيت‌های سياسی از جمله محمد هاشمی‌، حسن روحانی، محمد باقر قاليباف، سردار سليمانی، آيت‌الله موسوی بجنوردی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، رئيسی، مجيد انصاری و ياسر خمينی حضور داشتند.

آيت‌الله شبيری‌زنجانی، حجت الاسلام والمسلمين فاطمی‌نيا، اشرفی‌اصفهانی، مصباحی‌مقدم، يونسی، موسوی‌خوئينی‌ها، حجت الاسلام دعاگو، الويری‌، زهرا مصطفوی، آل‌اسحاق، يدالله اسلامی، شمخانی، حسن بيادی، اسحاق جهانگيری و ...از چهره‌های حاضر در اين مراسم بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین