کد خبر: ۱۴۱۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۲

ششم ابتدایی همان پنجم است با دو درس اضافه!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در مراسم تقدیر از استادان، دانشجویان و کارکنان پژوهشگر برتر مراکز تربیت معلم کشور وزیر آموزش و پرورش تکلیف کلاس ششم ابتدایی و مراکز تربیت معلم را مشخص کرد. 

حمیدرضا حاجی‌بابایی از فعالیت مراکز پیشین تربیت معلم در مجموعه دانشگاه ویژه فرهنگیان از سال تحصیلی آینده خبر داد. 

این دانشگاه قرار است در راستای در سند تحول بنیادین به تربیت معلمان بپردازد چون به گفته حمیدرضا حاجی‌بابایی این سند بدون پرداختن به رکن معلم بی‌معناست. 

وی درباره ارزش مدرک تحصیلی این دانشگاه می گوید: مدارک تحصیلی این دانشگاه با داشتن‌ دوره‌های کارشناسی و تکمیلی مورد قبول تمام مجامع علمی کشور است. 

وی با بیان اینکه این دانشگاه از سال تحصیلی آینده شروع به کار می‌کند ادامه می‌دهد: سرفصل‌های ششم ابتدایی همان سرفصل‌های پایه پنجم‌ ابتدایی است و دو درس «فکر و زندگی» و «کار و فناوری» به دروس این پایه اضافه شده است. 

حاجی بابایی درباره جزئیات بیشتر سرفصل‌های ششم ابتدایی نیز همچنین می افزاید: محتوای این پایه از دو قسمت تشکیل می‌شود که یکی از آن تعریف محتوا برای تمامی دروس مقطع ابتدایی و سطح علمی دانش‌آموزان است این در حالی است که دانش‌آموزان به سطح علمی مورد نظر نمی‌رسند، از این رو تعریف ششم ابتدایی که به نوعی خلاء بین اول راهنمایی و پنجم ابتدایی را پر می‌کند مطابق هم تدوین شده، ضمن آنکه کتاب‌های ارائه شده در این دوره کتاب‌های جدید خواهد بود و دو کتاب « فکر و زندگی» و «کار و مهارت» نیز به محتوای این پایه افزوده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین